Saturday, November 10, 2012

Ticket to heaven vs. Ver de terre

Med mini der jo er begyndt at tage sine første skridt, men stadig kravler en del rundt og som ELSKER at være udendørs er jagten gået ind på den helt perfekte flyverdragt. Jeg har googlet, og googlet, og googlet lidt mere for at læse en masse tests og anmeldelser af forskellige dragter. Der findes så mange rigtig gode mærker og jeg har hørt virkelig gode ting om fx. Celavi, som skulle lave virkelig gode dragter. De to mærker der dog tiltaler mig mest er disse to og nok med en føring til Ver de Terre. Det skulle være den bedste dragt hvor barnet på ingen måde bliver for kold eller for varm og sagtens kan ånde alligevel. Jeg har tænkt mig at købe flyverdragten brugt, da det jo nok er begrænset hvor meget jeg kommer til at bruge den her i Spanien, men jeg venter til jeg kan have mini med ud og prøve dragten, de skulle være ret store i størrelsen, så jeg er i tvivl om jeg skal have 80 eller 86? Mini bruger nu 86 i body og bluser og de sidder perfekt, men i bukser og den slags bruger han kun 80. Det er ikke nemt.

Har i nogle gode råd til køb af flyverdragter?

// These are my two favorite snowsuits for mini, they should both be really good brands for keeping him not too cold or too hot in the cold winter weather in Denmark. //

6 comments:

  1. Uhh ja, det er en jungle derude. Jeg ville vælge en str. 86 til Mini i Ver de Terre, Fie er et lille nips der først bruger str. 74 i alm. tøj nu og 80 i bodyer.Hun har dragten i en str. 80, og hun svømmer ikke i den. Hun har som Mini også en lang overkrop, håber det var til lidt hjælp ;)



    ReplyDelete
  2. Jeg har Ver de terre i str 80 og den måler ca 50 cm fra nakke til skridt, hvis det er nogen hjælp :-)

    ReplyDelete
  3. Liam's flyverdragt er fra Mikk-Line og den er vi rigtig glade for. Den er str 86 og sidder okay på ham, men den holder ikke vinteren over (han bruger 80 i tøj med 86 i body'er)
    Men giver dig ret i, at det er virkelig svært at finde den rigtige, for der er bare så mange mærker at vælge imellem!

    ReplyDelete
  4. Der er virkelig mange flyverdragter og mærker - og størrelserne er forskellige alt efter hvilken model, så det er ikke nemt!:) Jeg ville vælge str. 86:) Hellere en anelse stor i det end modsat:)

    ReplyDelete
  5. Jeg har haft Ticket to heaven, og de er meget store i størrelsen, så de svarer til en størrelse større..
    Derudover kan jeg klart anbefale Reima flyverdragter. Dem har jeg to af til Oliver i år, og dem vil jeg vælge fremadrettet, frem for alle andre mærker. Også deres elefanthuerne er guld værd. De har Wind stop på indvendige side ved ørene, så det ikke trækker i ørene. Se mit tidl indlæg om Reimas egenskaber.

    ReplyDelete
  6. Ville osse klart vælge Reima. Designet kan diskuteres - ift. Ver de Terre - men funktionaliteten er i top. De er lette - også at bevæge sig i. Slidstærke - og de små størrelser er der ekstra isolering på numsen fordi de små jo netop sidder meget i sandkasser mv. De kan kombineres med Reima fleecedragter på ekstra kolde dage (de kan knappes fast inden i... mener osse at der findes ulddragter, men så koldt er det vist sjældent i DK. Reima er jo finsk...).
    Ticket er fedt til større børn, men noget tungere...men super slidstærkt. Min datter bruger i øjeblikket sin brors aflagte som ekstra dragt. Det er dragtens 3. vinter i ude-børnehave og det kan man knap nok se. Men ville ikke vælge den til en baby...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...