Tuesday, October 9, 2012

Søvn / Sleep

Mini har aldrig været en af ​​de børn, der elskede at sove. Faktisk har søvn altid været et problem i vores hjem, og jeg forsøger stadig at finde ud af, hvordan jeg bedst gør det. Jeg er jo begyndt at skære ned på amning om natten fra 3 til øjeblikket 1 amning per nat, som er naturligvis meget godt. Men det betyder, at mini er begyndt at vågne op tidligere og tidligere om morgenen og er virkelig sur om morgenen og resten af ​​dagen, fordi han mangler  2 timers søvn. I går han vågnede kl 6 og han var en skide sur baby resten af ​​dagen. I dag besluttede jeg mig så for at amme ham, da han vågnede kl 6:30, hvilket resulterede i ham sov videre indtil 9:10 i stedet for og vågnede op glad, udhvilet og var en fryd for resten af ​​dagen. Jeg ved, at jeg er nødt til at skære ned på amningen, men jeg er nødt til at gøre det på min måde.

// Mini have never been one of those babies who loved sleeping at all. In fact sleep has always been an issue in our home and I'm still trying to figure out what to do. I'm cutting down on the breastfeeding at night time from 3 to currently 1 feeding a night, which is obviously very good. However that means that mini has started waking up earlier and earlier and getting really crangy in the morning and the rest of the day because he was lacking like 2 hours of sleep. Yesterday he woke up at 6 and he was a mess for the rest of the day. Today I decided to breastfeed him when he woke up at 6:30, which resulted in him sleeping till 9:10 instead and waking up happy, rested and being a joy for the rest of the day. I know I need to cut down on the breastfeeding, but I need to do it my way. //

Published with Blogger-droid v2.0.6

4 comments:

  1. Hvor ser han dejlig og fredfyldt ud som han ligger dér:) Og uh, hvor kan jeg huske overgangen fra amning til mere fast føde. Det er altså bare svært en periode at finde ud af, hvordan man bedst griber det an - men ja, man skal nemlig bare mærke efter og forsøge sig frem på sin egen måde:) Han skal nok lære at blive vænnet fra brystet OG sove til han er udhvilet:)

    ReplyDelete
  2. Du skal gøre det, som du føler er bedst.

    Jeg stoppede med amning, da Sofia var 7 mdr, og det sidste stykket tid havde hun faktisk kun fået en godnattår.

    Vi kørte kold tyrker om natten, og det hjalp faktisk at tilbyde hende lidt mælk i en kop i stedet for. Hun brokkede sig selvfølgelig til at starte med, men overraskende hurtigt sov hun igennem.

    Og ja, det blev morgen lidt tidligere end da jeg ammede, men det må man jo tage med:-)

    ReplyDelete
  3. Det synes jeg også bare er det, jeg har fundet ud af. Man er nødt til at gøre det på sin måde. Det vigtigste er at han er glad og får sin søvn :)

    ReplyDelete
  4. Helt sikkert.. Gør det på jeres måde! :) Jeg ville ønske, jeg stadigvæk ammede, så N kunne sove lidt længere igen. Siden jeg stoppede, vågner han konsekvent op hver 3. time og står op kl 6 :/

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...