Friday, October 12, 2012

 Jeg savner virkelig meget min skønne lækre Emmaljunga klapvogn i hvid læder. Jeg har glædet mig hele tiden mens jeg var gravid til at trave rundt med denne smukke vogn og jeg har elsket hver gang jeg har taget den ud og gå. Den er så lækker at køre med, alle folk vender sig om og kigger efter den, man kan proppe en hel omgang indhandling i den store kurv under den og den kan styres så let som ingenting med en hånd.

Nu skulle man tro den måske var blevet stjålet eller gået i stykker. Ak nej. Den står lige så fin som på billedet pakket sammen inde i børneværelset - for mini kan ikke lide den. FEDT! Den havde jeg altså ikke lige set komme da vi valgte klapvogn. Hvordan kan man lige få en babyer der i en alder af under 6 måneder beslutter sig for at han simpelthen ikke kan lide den klapvogn man har valgt til ham? Men ja, sådan er landet altså. Han skriger og skaber sig så snart vi kører med den og gider på ingen måde sidde i den særlig lang tid af gangen. Han vil til gengæld meget gerne være i den super billige genbrugs paraplyklapvogn vi har købt for 5 euro? Jeg har en teori om at det er fordi den er meget mere åben så han kan kigge rundt til alle sider og ikke føler sig så indelukket som han gør i den anden. Så nu er jagten gået ind på en klapvogn som både mor og baby kan leve med.

// i so miss my beautiful amazing white leatherette Emmaljunga pushchair. I have been dreaming about this pram since i got pregnant and i really loved everytime i walked with it on the streets. Everybody looked at it, it is so easy to steer with one hand an the basket underneath is so big and spacious. Some might think that it was stolen og broken, but noooo. The problem is that mini simply doesn't like the pram. He hates being in it, screams, cries and complains like all the time in the pram, he preferres the small crappy 2nd hand pram that i bought for 5 euros. I think it is because it is a lot more open and he can look to all sites without feeling locked in. So now i have started the hunt for a new pushchair that both mom and mini likes. //



7 comments:

  1. Så vidt jeg ved kan kaleschen da pilles af/klapps ned på emmalJunga vognene - og hvis han nu kommer op og sidde med lidt mere ret ryg, mon så ikke det går?

    Jeg tror, han tror, at nu skal han sove.... selvom det jo ikke er menigen... Måske vil han gerne kigge fremad? Kan styret ikke svinges rundt på den model?

    Vi har heller ikke en stor fancy dyr klapvogn - vi bruger Chicco Lite Way - dem er let (fordel når man flyver..), nem at klappe sammen og så har den fuldt ligge mål så barnet kan sove i den i længe uden pladsen bliver trang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det eneste billede jeg kunne finde var lige det fra da han var helt lille. Vi har forsøgt alt i den Emmaljunga vogn desværre, både at vende ham fremad, tage kalechen af, sætte ryggen helt op. tage fodstøtten ned, ja alting :( Det er som om siderne på den er alt for store så han føler ikke han kan følge ordenligt med?! det er okay når han er frisk, men så snart han bliver træt og læner sig tilbage i sædet kan han ikke se ud til siderne ordenligt desværre.

      Delete
  2. Jeg mener da helt bestemt også, at klavognsdelen kan vendes, så Mini kan vende fremad :)
    Og som der bliver foreslået, så sæt ryggen mere ret og evt. fodstøtten ned - så skulle det da være det samme som paraplyklapvognen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ja den kan sagtens vendes, men det hjælper desværre heller ikke :/

      Delete
  3. hmmm. Har i prøvet at skrue den tværgående stang af. Den kan godt tage en del udsyn tænker jeg... Det har vi gjort.

    ReplyDelete
  4. Øv hvor surt... og den er godt nok bare rigtig lækker!
    Håber i finder en i begge er tilfredse med :)

    ReplyDelete
  5. Forresten, hvad med at prøve at lægge en lidt tyk liftmadras i også. Så bliver han løftet lidt op fra bunden, og så kan det være udsynet bliver bedre??

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...