Saturday, October 27, 2012

Green veggie soup


Det er ikke så tit det sker, men engang imellem laver jeg en stor portion grønssagssuppe. Jeg havde håbet mini ville kunne få en masse gode vitaminer og mineraler ved den, men hold da op. Det er først gang jeg ligefrem har fået spyttet mad direkte tilbage i mit ansigt. tak tak siger jeg bare, det var vist ikke et hit. Jeg synes dog den smager skønt og elsker grønssagsuppe, faktisk også kold som et lille mellemmåltid. Mini er blevet vildt snottet og hoster, så jeg håber altså jeg kan få tvunget lidt af den her suppe i ham på et tidspunkt, ville være godt for min lille trold.

Opskriften er SÅ let (det vil sige det er nok ikke en rigtig opskrift, men mere bare sådan som jeg gør):

Jeg fylder gryden med skyllede grønne grøntsager - fx, spinat, kinakål, broccoli, bønner, peberfrugt
Tilføjer et løg, et par fed hvidløg, chili, salt, peber og så tilføjede jeg lidt ekstra tørret forårsløg.
Tilføjer en liter vand med buillon i
Lader det koge i 20-25 minutter og så er det ellers bare at blende hele baduljen og så tilføje lidt ekstra vand alt efter hvor flydende man ønsker den.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...