Friday, October 19, 2012

Breastfeeding in public

Sad her til aften med min telefon og gloede på Facebook inden Godnat tid hvorefter manden meget chokeret udbryder, hører lige det her og læser op fra Facebook at en kvinde har været inde og spise i Tivoli, gået indenfor hvor der ikke var nogle mennesker og ammet sin lille 6 måneder gamle baby tildækket med et tørklæde. En tjener er så kommet hen til hende og bedt hende pakke det der væk hvorefter de er blevet bedt om at forlade restauranten uden at have spist det mad de har betalt for? Ej jeg er dybt chokeret og mildest talt rystet. Ikke nok med det så når jeg læser alle kommentarerne igennem kan jeg se at det er meget normalt at amning ikke er tilladt på mange restauranter og man skal undersøge inden om man må amme på stedet? Wow. Så sidder jeg så her med en kæmpe klump i halsen lige pludselig. Jeg ammer jo stadig mini og synes det er dybt foragteligt at jeg nu skal til at bekymre mig om min søn kan få mad hvis jeg er ude? Manden er totalt hidset op og kræver at jeg ikke tar mig af det og ammer præcis hvor jeg vil, ingen skal fortælle mig hvornår mit barn skal have mad og jeg er helt enig, men dog stadig ret chokket over om jeg pludselig skal til at forsvare hvorfor jeg ammer mit barn. Hvad fanden er der sket med dagens Danmark?!

Her i Spanien er det noget af det mest naturlige i verden at børn bliver ammet og gerne indtil de er 2 år ofte og ingen har nogensinde sagt noget som helst til det. Folk tar meget hensyn, sænker stemmen, smiler til en, går stille forbi, beder deres børn være rolige i nærheden.

Hvem kan nægte den her lille mini sin mad og kræve at han skal skrige af sult? Min lille baby

// in Denmark these days breastfeeding in public is apparently very un polite and even provocative for some people? When in the world did this happen? //

Published with Blogger-droid v2.0.6

3 comments:

  1. Der har vist været flere lignende sager i DK på det sidste, og jeg kan huske, at det også gik mig på lige i starten, da jeg skulle amme min pige offentligt. I praksis oplevede jeg dog kun, at folk var venlige og forstående heldigvis - og jeg tror faktisk, at man stadig de fleste steder accepterer amning offentligt (det håber jeg da i hvert fald, for snart har jeg jo en spædbaby og når hun er sulten skal hun selvfølgelig have mad!!).
    Vi må sende samtlige ammende mødre ud i gadebilledet og ændre den negative tendens;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. jeg har også tænkt mig at prøve at være ligeglad, men jeg synes det er frustrerende at man overhoved skal tænke over det :)

      Delete
  2. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor at det er et blevet et problem i Danmark. Må indrømme atjeg var megetfor at skulle amme offentligt, og nåede det heldigvis ikke, men ville nok bare have sat mig væk fra andre, så både Oliver ogjeg kunne få fred. Men alle de kvinder jeg har set der har ammet i fx shoppingcentre, dækker sig altid til. Der er jo ingen som 'kaster' brystet op i fremmedes ansigter.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...