Thursday, September 6, 2012

Pisse shopping / damn shopping




Jeg elsker normalt at shoppe både til mand, baby og mig selv. Men det her baby shopping er jo dælme en større videnskab!!! De der latterlige rådne størrelser på baby tøj, det gør det jo helt umuligt at finde ud af! Først skal man så lige finde ud af hvad der mon er bedst, heldragter eller bluser body med lange ærmer og bukser? natdragter med fødder? jakker eller flyverdragt? Køredragt eller fleece jakke? Når man så endelig har besluttet hvad man mest er til og hvad man mangler ja så starter jungle jagten for alvor, for ingen størrelser er jo ens - det er da logisk. En størrelse 80 i molo er slet ikke det samme som 80 i Ralph Lauren eller 80 I H&M! ARGH! Molo er små i størrelsen, med NOGLE ting vel og mærke, for deres bukser er nemlig til den store side? Arhmen altså. Ralph Lauren er et nummer mindre end normalt, hvilket hummel også er nogle gange og så er der Småfolk, Danefæ, Molo, Duns osv osv. Hvordan dælen kan noget være så svært? Er det virkelig så meget at forlange at når man i forvejen bliver ny mor og skal finde ud af alt det her nye noget med en baby og tage vare for et helt nyt lille menneske at nogle ting i hverdagen bare kunne blive en anelse nemmere? Kunne vi ikke vedtage en EU lov om at alle baby tøj størrelser der sælges i Europa skal følge nogle helt specifikke mål til helt specifikke størrelser og hvis noget er smallere bredere, kortere eller længere skal det tydeligt angives på mærket! Det er vel ikke for meget at forlange?

Nu vil jeg ligge mig ind ved siden af det her fantastiske væsen der ligger og putter i sin nye junior dyne og glæde mig over at en ting som ny mor i det mindste er lette - nemlig at elske de små pus!
Published with Blogger-droid v2.0.6

2 comments:

  1. Sådan noget med størrelser er altid forvirrende; om det så er til børn eller voksne.

    Jeg ved at de ansatte hos www.kids-world.dk altså er klar til at give den bedste rådgivning om hvordan størrelserne på deres vare er osv :)

    Christina / frkstubba.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Ja, de dér størrelser er nogle gange en videnskab!!

    Det er faktisk en af grundene til at jeg helst holder mig til de samme mærker. Tør ikke springe ud i et nyt, hvis det viser sig at størrelsen er helt ved siden af.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...