Saturday, September 15, 2012

Legestue og at bede om hjælp / Play house










I går var jeg med mine veninder oppe og se et sted der er åbnet en halv times tid væk fra os. Det er et dagpleje agtigt sted hvor man enten kan komme og lege sammen med sit barn eller man kan komme og aflevere barnet i nogle timer eller en halv hvis man ønsker. Det var super hyggeligt at være afsted, selvom jeg var SÅ tæt på at aflyse. Mini var SÅ skabagtig inden og skreg og skreg bare helt vildt, ville hun bæres, men så alligevel ikke bæres og jeg var bare helt udkørt og mega træt. Jeg besluttede mig dog for at tage med alligevel, jeg ved mine veninder er super gode til at sørge for lige at aflaste lidt når jeg er sammen med dem og i det mindste bliver mini distraheret lidt af de andre børn og jeg var virkelig glad for jeg besluttede at tage med. Vi fik sludret en masse på turen derhen og jeg fik fortalt en masse om hvor svært jeg synes tingene er lige for tiden. Jeg fik erkendt at jeg nok er lidt for dårlig til at bede om hjælp fra både manden og andre, i stedet for at sige at jeg ikke kan overskue ting eller bede andre om at ordne det så kører jeg bare derud af og får styr på alting selv og når jeg så ikke kan følge med bliver jeg vildt irriteret på mig selv og stresset. Det betyder at jeg kører mig selv helt derud hvor jeg bare bruger alt min energi på alt andet end mig selv og dræner mig selv fuldstændig. Nogle dage kommer jeg i tanke om at jeg nærmest slet ikke har nået at tisse elle spise i løbet af en dag fordi jeg hele tiden sørger for at alle andre omkring migs behov er mødt før mine egne og det holder altså bare ikke i længden. Min veninde kunne se på mig jeg har helt udkørt og fik givet mig et ordenligt los i røven med at jeg altså må bede om hjælp og indse at jeg ikke kan klare alting selv og måske sænke mine forventninger lidt til at ingen altså kan være den perfekte mor, kone, kæreste og husholderske. Jeg fik i dag bedt manden om at han simpelthen var nødt til at hjælpe mig, hvilket han også meget gerne ville, men desværre er det jo svært nogle gange at være tankelæser og når jeg ikke beder om hjælp eller siger hvad der skal ordnes, men bare holder det inden, ja så er det altså lidt svært for ham nogle gange at vide. Så nu kommer der rengøringskone på tirsdag og så kommer hun derefter hver tirsdag og hjælper mig med rengøringen og så tar manden sig af at få lavet bilen, plus at der kommer elektriker mandag og får ordnes vores ledninger og tirs/ons får vi vores nye gaskomfur. Manden har til aften lavet aftensmad mens jeg fik ordnet vasketøj - hold nu helt op, jeg tror helt ærligt måske jeg har noget der minder om 6 maskinfulde der skal vaskes. Nu er to af dem i hvert fald ordnet, maden er snart færdig, manden er smuttet ned efter lidt guf fra kiosken og så sætter vi en film på fjerneren mens mini sover i sin egen seng inde på sit eget værelse. Nu er det tid til at slappe af og koble 110 %.

2 comments:

  1. Skat!!! nu må du altså love at blive bedre til at få hjælp især når man er så langt fra dig og ikke kan gøre noget. Glæder mig til du kommer til Dk på visit. Hvor ser der hyggeligt ud i den dagpleje, lyder som et skønt sted man lige kan få aktiveret sit barn og bli aflastet for en kort periode - det ligner der er mange til at stimulere sit barn med :)

    ReplyDelete
  2. øv hvor jeg kender det! jeg håber du virkelig tager din venindes råd til dig! man kan ikke være perfekt kone, husholderske og mor .. og slet ikke hvis ikke man passer på sig selv :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...