Friday, August 31, 2012

Tigerspring 37 uger / Growth spurt 37 weeks

Vi har fået besøg af endnu en "skøn" tigermis. ARGH!! Jeg glæder mig altså mega meget til alle de der små tigerspring er overstået og vi ikke skal igennem dem hele tiden. Hver gang jeg synes mini pludselig ændrer sig mega meget og bliver helt umulig passer det med at vi så er ramt endnu et tigerspring. Altså jeg kan sagtens forstå at de er svært for de små pus at der sker så mange nye ting indeni dem og det er en utrolig udvikling de går igennem på så kort tid, men det er godt nok svært at være vidne til et barn der bare bliver helt anderledes fra den ene dag til den anden. Jeg synes dog det hjælper mig at vide at det bare er et tigerspring og ikke noget der fortsætter.

Her er tjeklisten for 37 ugers tigerspringer:

  • Skriger oftere. Er hyppigt i dårligt humør, gnavent eller irritabelt - Ja for søren og det er vi jo altså bare slet ikke vant til herhjemme, hvor han størstedelen af tidne normalt altid er glad.
  • Er glad det ene øjeblik og græder det næste - SÅ svært at finde ud af, man kan grine og pjatte og så pludselig skriger han bare som blev han stukket af 1000 bier.
  • Forlanger at du beskæftiger dig med barnet - Pludselig er det helt umuligt for mini at underholde sig selv (ikke at han har været mega god til det tidligere) men sekundet jeg sætter ham på gulvet kravler han efter mig indenfor 8 sekunder.
  • Klamrer sig til dit tøj (oftere) - Han nærmest higer sig fast til min bluse eller overarm
  • Opfører sig "for" sødt - Det er noget med de er ved at lære at kys og kram giver positiv respons og det er han faktisk begyndt på, men så midt i det søde skifter han pludselig og skriger en ind i øret i stedet? Knap så deligt.
  • Får hidsighedsangald (oftere) - Jeg har aldrig rigtig oplevet ham være hysterisk sådan rigtig før, men hold nu op. Hvis han leger med et legetøj og taber det så går han bare helt i sort, skriger, krummer ryggen, græder og skaber sig helt tosset.
  • Er tydeligt mere bange for fremmede - Han er ikke mere bange for fremmede mennesker, men fremmede ting. Pludselig er han blevet bange for vores kunstige blomster der ikke må komme for tæt på og andre underlige ting.
  • Ønsker fysisk kontakt for at være "tættere" eller "nærmere" på - JA TAK!!!! Han kravler hen til mit ben og stiller sig op af det og klamrer sig fast til mig 24/7 mens han bare brokker sig højlydt. Så det at lave nogen form for mad er pludselig ikke så nemt når man hvis man flytter sig 30 cm til venstre skaber et helt panikanfald hos baby.
  • Sover dårligt - YUP! Han sover SÅ uroligt for tiden, er begyndt at vågne underlige tidspunkter og græder nogle gange i søvne.
  • Har tilsyneladende "mareridt" (oftere) - Han vågner for tiden hver morgen mellem 6 og 7 skriger hjerteskærende eller græder og vil vugges eller ligge helt kline top af mig i sengen indtil klokken 8 hvor han så er lysvågen.
  • Mister appetitten - Han vil gerne spise, men ha nskal underholdes konstant i mens. Han skal hele tiden distraheres og så kan jeg lige lokke en skefuld ind i munden på ham. Han vil spise 2-3 skefulde, blive hysterisk ved den 4. skrige op, lukke munden helt sammen og spytte maden væk for så et sekund senere at åbne vidt op og skrige skefulden? så trættende og frustrerende.
  • Pludrer mindre - Han siger mest bare pruttelyde og høje, lave lyde for tiden, ikke så meget decideret pluderi. Og hvis han pludrer er det ofte til hans legetøj.
  • Er mindre livlig - Det er lidt begge dele, for han tonser rundt som altid og rejser sig op konstant og kravler efter mig, men sådan livsglæde og gnist er han mindre glad og livlig. Lidt mere mut og mellow agtig.
  • Sidder somme tider som i dagdrømme - NOGLE GANGE kan jeg sidde med ham på skødet helt uden han bevæger sig hvor han bare ligger og kigger på et legetøj,
  • Nøgter at blive skiftet - Ja bleskiftning er absolut IKKE et hit og hold da op man lærer at få gjort det hurtigt. En gammel tandbørste agere dog distrahering lige pt og det kan lige give mig de 10 sekunder til at få den skiftet.
  • Sutter på tommelfinger (oftere) - Det har han aldrig rigtig gjort og gør det heller ikke nu.
  • Rækker ud efter sovedyr (oftere) - Han har jo kun et sovedyr, men det bliver han til gengæld også MEGA glad når han ser, det er virkelig ligmed tryghed for ham.
  • er mere "barnligt" - SÅ MEGET mere barnlig. Han er så meget mere "pattet" og skabagtig hele tiden, hvilket kan være en RET stor prøvelse for ens tålmodighed.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...