Thursday, August 23, 2012

Strikket graffiti / Knitted grafitti art


I dag mødtes vi med min veninde Tess og hendes mand og søn på den lokale café hvor vi altid kommer til en kop kaffe. Det er dog efterhånden lidt en opgave at mødes offentligt med en mini der kravler rundt overalt og Tim der løber rundt. Det var dog meget hyggeligt, manden min har skaffet lidt arbejde til hendes mand, så det er dejligt de kan hjælpe hinanden på den måde. Vi gik lige en tur ned på havnen og sagde hej til en kammerat og på vej hjem så jeg det her på havnepromenaden. Min veninde havde netop fortalt mig at hun havde læst i avisen at der havde været noget hæklet/strikket grafitti kunstt i byen og jeg var ret imponeret. Det ser simpelthen så fint ud i gadebilledet og jeg synes det er en sindsyg fed måde at lave gadekunst på, da det jo ikke skader eller ødelægger noget. Jeg fik lige googlet lidt om det og det er åbenbart startet i NYC (se mere her) og har spredt sig til hele verden. Her er et par andre eksempler på samme street art. Jeg er i hvert fald FAN!!!

// Today we met up with my girlfriend Tess, her husband and baby boy in the local café where we always tend to go. It is however a bit more difficult now to meet up in public with mini who's crawling everywhere and her boy Tim, who's running around everywhere. But we had a nice time anyhow. After the coffee we went down to the harbor to say hi to a friend. On our way back home i spotted this knitted art on the street. My girlfriend had just the same morning told me about an article in the newspaper regarding knitted art in our town and i was really excited. It looks so nice and really brightens up the road, I think it is such a cool way to do street art, as it both looks cool and doesn't brake or ruin anything. I googled a bit and aparantly it all started in NYC (read more here) and has now spread to all over the world. Here is a couple of examples of street art around the world. I'm a FAN!!! //


4 comments:

  1. Ej hvor er det bare super fedt ;-) det kører de også med her i Italien, dog kun på træerne. Kan i ellers holde varmen? Jeg magter det snart ikke mere, længe leve swimmingpools!!! Tror du kan være glad for at Mini først kommer op og gå når det bliver køligere ;-) var nemlig igennem turen sidste år og puha det var varmt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja det ser super skønt ud synes jeg. NEJ!!! Åh jeg er SÅ træt af den skide varme og en skyhøj luftfugtighed, går jo konstant rundt og er svedig og drømmer om snevejr og kulde :/ Glæder mig til at fejre jul i Danmark og gå med store jakker udenfor i kulden :)

      Delete
  2. Haha hvor ser det bare fedt ud :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe, jeg synes også det er ret fedt ;)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...