Thursday, August 23, 2012

Putte ritual / Bed time

// Eating time - YAY!! //

// Mini has always loved being bathed //

// No more bathing mummy? //

// Cuuuuddling time //

// I love when you read to me mummy //
Vi har siden mini var 4 måneder gammelt haft det samme putte ritual hver aften. Vi startede det i sin tid for at han skulle blive bedre til at falde i søvn og vide hvornår det var tid til at falde i søvn om aftenen og jeg tror altså det har båret frugt.

Han starter med at få sin aftensmad - derefter kommer han i bad (tiltrængt efter BLW er startet) - Så bliver han puslet og får ren ble - Så læser vi godnathistorie - Og til sidst bliver han ammet - Og så GODNAT!

Dengang vuggede jeg ham i søvn hver eneste aften efter amningen, den sidste måneds tid har jeg dog bare siddet med ham i mine arme indtil han faldt i søvn og så lagt ham over i hans egen seng, men nu her de sidste 4 dage har jeg lagt ham vågen i hans egen seng efter amningen og siddet ved siden af ham og nynnet, holdt en hånd på ham og givet ham sutten når han tabte den indtil han falder i søvn, så nu må vi se hvordan det kommer til at gå. (Billeder er fra da ham var 4 måneder)

// We have since mini was 4 months old had the same bed time ritual every night. We started it back then to make mini more secure at night time and to make him realise when it was time to go to sleep, and i do think it has been a succes. He starts off with dinner - then shower - then new nappy and cuddling - then goodnight story - at last breastfeeding - and then GOOD NIGHT! Back then when we started it i use to rock him to sleep every night, but this last month i have just been having him in my arms until he fell asleep and then putting him to bed, and these last 4 days i have been putting him to bed while he was still awake and just sitting beside the bed singing with a low voice, had my hand on his face or tummy and given him his dummy until he sleep asleep, but lets see how it works out in the end (the photos are from back when he was 4 months old)//

10 comments:

  1. Han er så smuk og dejlig lige som sin mor

    ReplyDelete
  2. Sikke skønt putte ritual!
    Herhjemme kan vi slet ikke finde nogen rytme lige pt, fordi der sker så meget i Liams verden, at han er gået helt ud af sin ellers meget faste rytme :/ Jeg håber det kommer igen!
    Og hvor er han dog bare lækker på de billeder!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åh, det er så svært med de små når der pludselig bliver vendt op og ned på alting og de slet ikke vil som de plejer :( er sikker på det kommer igen så snart der falder ro på <3

      Delete
  3. Nårrh <3
    Han ser også godt putteklar ud på det sidste billede :)

    ReplyDelete
  4. Åh - han er så kær. Jeg har selv en pige på næsten et år. Det dér putning kan være en hel videnskab men det betyder bare så meget at det fungerer.
    K.h.
    Christina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja det betyder så meget at godnat tid ikke er en kamp, men en god oplevelse

      Delete
  5. Skønne billede <3 Vi har også et putteritual og jeg tror at det er rigtig godt for de små med lidt rutiner de kender. Virker i hvert fald til at det er det rigtig for Mini :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja det er virkelig bare så dejligt at han er blevet så meget gladere ved putningstid, når jeg tænker tilbage på alle mine lange aftner hvor jeg har trampet hytten rundt med ham i armene flere timer :/

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...