Saturday, August 11, 2012

Ny sofa / New couch



Jeg er simpelthen så træt af vores nuværende sofa. Altså, den er jo pisse flot, men for f****n hvor er den bare upraktisk. Man sidder vildt dårligt i den og kan på ingen måde ligge ordenligt i den som kærester og putte om aftenen eller noget, man kan faktisk kun sidde oprejst og glo lige ud i luften, plus at den så er i kunstlæder og med en luftfugtighed der er så sindsyg høj er det altså bare ikke særlig fedt (selvom det er ret praktisk med mini når han savler og gylper?!) Ude på terrassen har vi jo fået bygget en kæmpe sofa og daybed i gamle paller og bejset dem mørkebrune og jeg er blevet vildt hooket på ideen om også at have paller indenfor, dog måske uden kanter på, men hvor de er malet højglans mørkebrune og med hvide sidde hynder og viiiiiirkelig mange puder i ryggen så man rigtig kan putte sig ned i sofaen.

Derudover så savner jeg virkelig noget mere personlighed i vores hjem. Jeg savner alle de små detaljer der gør hjemmet hyggeligt og til vores. Efter vi flyttede herned købte vi jo alt fra nyt og det gør bare at jeg synes hjemmet er lidt butiks-agtigt nogle gange. Da vi så holdte mandens fest forleden og mine to fantastiske veninder havde gjort hele terrassen klar med puder, stearinlys, blomster, detaljer, billeder og alting var det første gang længe at både manden og jeg faktisk følte sådan hjemlig-hygge og nu er terrassen simpelthen så fed og det vil jeg altså også have i stuen.

// I am SO bl**dy tired of our sofa, i mean, it lookes very nice, but it is so unconfortable to sit in. You cannot really lye in it two people and cuddle up to a movie or really sit very relaxed, all you can do is kind of sit upright at look straight ahead - YAY!? On the terrace we have a special made daybed and massive sofa made out of old pallet and tinted dark brown and now i'm kind of keen on having the same in our livingroom, just painted high shine dark brown, with no sides on and white coushins and lots and lots of beige and white pillows. As well as that i'm really tired of our livingroom being so unpersonal and i want to add some more personality and cosyness to the room. //

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...