Monday, August 20, 2012

Godnat min skat / goodnight my love




Med alt det her show med at stå op har vi været nødt til i går at sætte bunden i sengen ned og sammen med det er vi i gang med at prøve at lære ham at falde i søvn af sig selv mens mor bare sidder ved siden af, men uden at blive vugget eller holdt. Det betyder dog nogle gange en del kravlen rundt og bevægen rundt i sengen, men sådan må det være. Han fik moslet en del rundt, rejst sig op MAAANGE gange og gloet på det hele i mørket (meget spændende) til sidst da jeg holdt ham på maven og puttede ham godt ind faldt han dog til ro efter en 20 minutters tid. ja ja, små skridt, men det går da fremad.

// With all this standing up thing, we had to lower the bed yesterday and combined with the fact that we're trying to teach him to fall asleep by himself, results in a lot of crawling around, standing up, looking around, but that is just how it is. He moved around a lot, stood up A LOT of times and looked around at everything in the dark (very exciting), but at least with i held a hand on his tummy, cuddled him up with teddy and duvet he fell asleep after 20 minutes, well well, small steps, but still an improvement. //

2 comments:

  1. Jeg fik nogle råd, da vi ville lære Noam at falde i søvn selv, som du måske kan få ligeså stor gavn og glæde af som os:
    Putteritualet må max vare omkring 15 min og når han er lagt i seng, skal jeg straks gå ud af rummet, så han kan få ro og ikke tror, det er en leg og så kun gå derind, hvis han brokker sig for meget eller bliver ked af det - i sidste tilfælde skal han tages op, trøstes og lægges ned igen og så skal man gå igen.
    I starten kan det sagtens tage flere timer, blev jeg advaret om, men med Noam har det aldrig taget mere end max 45 min på en virkelig dårlig dag.. Han har nu faldt i søvn af sig selv i en måned og det tog ham få dage at lære - det er virkelig fantastisk, når først kampen er vundet :) .. Held og lykke med det

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...