Tuesday, August 7, 2012

Børnesikring af hjemmet / child proofing the home






Jeg har af min mor fået ting til hjemmet til at børnesikre det hele og med minis Farr var det vist ved at være på tide at det blev gjort. Så i dag da mini sov til middag fik manden og jeg sat sikring på alle skabe og skuffer. Vi valgte dog at lade de to nederste skabe i stuen være og bruge dem til opbevaring af minis legetøj og forhåbentlig når han bliver lidt større kan han selv finde ud af at der er der det er, plus det ikke roder ud over det hele konstant i stuen. Vi mangler dog stadig gitteret ud til gangen som viser sig at være lidt mere besværlig end vi lige troede, det må blive i morgen.
// My mom gave me a lot of stuff to baby proof the apartment and now with mini moving around so fast we decided to do it today. So while mini was napping today we put up locks on all the cabinets, except on the two bottom ones in the living room where we decided to empty them completely and put all minis toys and books in there instead. //
Published with Blogger-droid v2.0.6

4 comments:

  1. Sikke en god ide! Vi skal også i gang, lige så snart vi er flyttet ind i den ny lejlighed. Det er hyggeligt, med kravlende babyer, men godt nok også krævende ;)...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ja det kræver altså lige et ekstra øje i nakken når de små begynder at bevæge sig rundt på den måde ;) Glæder mig til at se jeres nye hjem

      Delete
  2. Hejsa :) fin blog.. Har selv en i samme størrelse så det er lidt sjovt at følge dig og se hvordan din hverdag hænger smen i udlandet :0)
    Et spørgsmål? Hvorfor børnesikre? Er det ikke nemmere om bare lære dem at de ikke må åbne alt og rode i tingene?? Altså så længe man ikke lade knive hænge i børnehøjde og lign.. Slet ikke det jeg mener.. Men du ved nogen sætter også bløde hjørner på borde og lign. Men så lære de små pus jo ik at passe på.. Falsk beskyttelse?

    Ps håber ik du tage mit spørgsmål ilde op, jeg er bare skadet af mit arbejde som pædagog :0)

    Rigtig god aften

    - Maria

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selvfølgelig må du spørge ;) og svaret er meget simpelt - fordi det er lettere ;) altså med hensyn til at sikre stikkontakter, så går jeg ud fra vi er enige i det giver sig selv? og med gitteret så er det for at give vores to katte mulighed for at kunne få fred fra mini og så mini ikke går i deres mad og kattebakker (ADD). Men skabene har vi gjort det så han ikke kan komme til at tømme mel, pasta, ris, gryder, potter, pander og alt sådan noget ud på gulvet. Han ville jo på ingen måde dø af det, men det giver mig bare en ro at jeg ikke skal være efter ham hele tiden og er RET sikker på han ikke vokser op og bliver teenager og slet ikke forstår at åbne skabe ;) Børn opholder sig jo SÅ mange andre end steder end lige i hjemmet og jeg tror på at de ret hurtigt lærer hvad det betyder at slå sig - også selvom man har hjørner på bordene ;)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...