Monday, July 23, 2012

Platik fantastisk - NOT! / Plastic fantastic - NOT!

// 1: Chicco baby walker 220 dkk - 2: VTech crawl and learn bowl 165 dkk - 3: VTech tiny tot driver 165 dkk - 5: LeapFrog spin and sing 145 dkk - 6: LeapFrog chat and count phone 95 dkk


Jeg er bestemt på INGEN MÅDE fan af alt det dumme plastik legetøj der findes på markedet. Hvis det stod til mig havde mini kun økologisk træ legetøj og bamser uden alt for meget støj, farve eller kemikalier. Men men men. Mini er begyndt at kede sig ret meget med sit legetøj, han har jo faktisk ikke rigtig noget legetøj der kan noget som helst. Han har kun hans Baby Einstein mobiltelefon der kan spille klassisk musik og så hans spejl hvor der er en ting der kan drejes. Jeg er derfor kraftigt i diskution med mig selv om at anskaffe noget af det dersens plastik legetøj til mini alligevel. Han trænger til noget udfordring, nogle knapper, musik, tale, lyde, ting der bevæger sig og hvad der ellers kan underholde sådan en lille 6 måneder gammel baby. Til at starte med regner jeg med at købe nummer 1 til ham i en forsinket 6 måneders gave. Den kan både bruges til at gå bagved og til at sidde foran og lege med.

// I am certainly NOT a fan of plastic toys for babies. If it was up to me mini would have only organic wooden toys and stuffed animals, with no noise, color or chemicals, but mini doesn't quite seem to agree. He's getting quite bored with the toys we have for him and to be honest none of his toys really do anything and most of it is organic boring toys that mummy loves, but mini really doesn't care for. The only thing that does anything is the baby einstein that plays classical music and his mirror with a ball that can turn. So i'm really thinking about buying some plastic fantastic toys for him, he need some challenges and some toys that can make his mind think a bit more. I think i'm gonna start of with buying number one as a late 6 months present for him. He can walk behind it and sit in front of it and play with all the different things on it. //

5 comments:

  1. Jeg kan godt følge dig! Og havde det på samme måde med Liva... Men ja på et tidspunkt bliver det bare kedeligt!

    ReplyDelete
  2. Jeg kan godt forstå dig! Jeg er også blevet kæmpe tilhænger af trælegetøj eller hæklet legetøj.. Men ja, på et tidspunkt bliver det vel for kedeligt? Suk!

    Hov - jeg har forresten et spørgsmål til dig.. Vi overvejer nemlig at tage på storbysferie til Rom muligvis.. Hvordan og hvorledes gør du med grød, når I er ude nogle steder, når nu du også laver det fra bunden hver gang? :)

    ReplyDelete
  3. Åh, jeg hader også plastiklegetøj, og vil helst have noget ala Lamaze og Brio. Men i dåbsgave fik vi jo også en larve der spille musik og blinker, som er lavet af lys. Selv om jeg hader den, er jeg sikker på at Oliver nok skal blive glad for den om nogle måneder.

    ReplyDelete
  4. Da Frederik var baby, havde jeg også en lille drøm om, at vi kunne undgå disse ræderligheder(!) Men der kom et tidspunkt, hvor jeg måtte krybe til korset og indse, at det var disse farvesrålende plasticdimse-dutter med lys, lyd osv han helst ville have. Og jeg må indrømme at de tjener deres formål godt.... Heldigvis fik vi en masse forærende, og Fie fik bolden i dåbsgave af sin faster. (Må tilstå at vi har brugt den rigtig meget og Fie elsker den)
    Jeg elsker også selv de mere naturlige legesager, træklodser, hæklede dukker, bamser og Brio trækdyr, puttekasser, tog osv. Ikke mindst fordi rodet bliver lidt kønnere at se på ;)

    ReplyDelete
  5. Vi har heller ikke haft meget plastic legetøj til Alberte - før nu! Hun bliver 9 måneder på lørdag, og det er simpelthen for kedeligt at lege med trælegetøj osv. Så vi har både bolden (nummer 2) og aktivitetsbordet (nummer 3) og hun er bare SÅ glad for det.
    Jeg var også total pyller-mor og sagde at alt legetøj skulle være økologisk og bla bla bla, men sådan nogen ting kommer de jo ALDRIG til at lege med i vuggestue/dagpleje - der er det legetøj de måske har købt billigt, som mange børn har suttet på osv. Så jeg måtte bare indse at det altså ikke hjalp at jeg var så sippet omkring tingene. Selvom det var svært :-)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...