Tuesday, July 17, 2012

Mød Hr Midlertidig Øko Frederik / Meet Mr. Temporary Organic Frederik







Efter tabet af Sutte Frederik forleden dag og efter at have brugt næsten to timer til at få ham til at sove besluttede jeg mig for at jeg var nødt til at forsøge at genskabe en midlertidig Sutte Frederik til min lille guldklump. Jeg tog derfor to øko stofbleer, noget øko garn og nål og tråd og så var det ellers bare igang med at sy - i hånden vel og mærke, da jeg stadig ikke har nogen symaskine - ØV ØV og av i fingrene. Men efter en aftens arbejde er den nye meget kedelig Øko-Frederik, som jeg kalder ham, klar. Jeg skal lige have syet ham ordenligt og så tænker jeg at pynte ham lidt med et hjerte på maven og nogle striber på hænder og fødder. Men mini sover med ham og han er indtil videre nuldre-godkendt til amning. Jeg leder dog stadig efter at få hæklet en ny en til ham. Min mor har svært ved at finde opskriften, det er trods alt over 25 år siden den sidst er blevet brugt, så jeg er igang med at lede efter en der måske kan hækle en ud fra billederne af ham.

// After the loss of Sutte Frederik and after having spent 2 hours trying to make mini fall a sleep, i decided on making a temporary, but a lot more boring, organic Sutte Frederik for my baby boy. I took to organic cloths, some organic yarn and then i started sewing, in hand, as i still have no sewing machine, my poor fingers. But after a long nights work the new teddy is ready. I call him Mr. Organic Frederik. Mini has approved him for cuddling during breastfeeding, but i am still looking to have a new correct one made for him. //

3 comments:

  1. Kan du måske sætte en seddel op i supermarkedet hvor du handlede med en efterlysning? Det kunne være nogen havde taget den, og ville aflevere den tilbage, hvis de viste hvor meget savner den.. Håber du finder den igen..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg har været inde i de supermarkeder der ligger tæt på og butikken jeg var inde i, men jeg tror jeg vil prøve at få lavet en løbeseddel imorgen og hænge op, måske der er en venlig sjæl der har taget den med hjem?

      Delete
  2. http://www.hendesverden.dk/handarbejde/hakling/Skon-retro-Sovefyren-Frederik/

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...