Saturday, July 14, 2012

(HJÆÆÆLP) Missing In Action: Sutte Frederik


Mega stresset dag i dag!! Spanien er jo kendt for at være ret god husvært til kakerlakker på grund af den skønne varme. Vi har dog slet ikke set en eneste i vores lejlighed indtil i går. I går aftes lå der pludselig en død kakerlak foran kattenes madskål, manden fjernede den og så tænkte jeg nå ja - halvandet år og 1 enkelt kakerlak, det går nok. Men i morges sad der fanme en satan af en kakerlak foran min hoveddør på indersiden. Jeg har det okay med mange kryb, myrer, fluer og den slags, men to ting jeg bare ikke er okay med er kakerlakker og hvepse/bier. Jeg formåede dog at kaste en dyb gennemsigtig skål over den og dække det hele med et tæppe så den ikke kunne ses og kunne vente på at manden kunne fjerne den. Jeg styrtede ned i den nærmeste butik og købte 8 liter klorin, ammoniak, gulvvask, kakerlak dræber, insektdræber og nogle plastikbøtter. Og derefter er hele dagen i dag stået på at gennemgå ALT og rengøre med klorin, plus sprøjte med det dræber-ting i alle indgange, revner og sprækker. Vores lyse brød er lagt i køleskabet, kattenes mad er kommet i plastikbøtter, så det kan stilles i køleskabet om aftenen. Manden har været syg hele dagen, så jeg har måtte håndle ind, rengøre, ordne og rydde op alt i mens en dejlig tiger-baby har underholdt mig med skrig og skrål - hurra hurra! Jeg skyndte mig ned for at købe kattegrus og kattemad og midt i kaoset af en baby der kun ville bæres og en vogn der skulle skubbes er Sutte Frederik simpelthen blevet tabt ud af vognen. Jeg opdagede det så snart jeg kom hjem og backtrackede hele min tur 2 gange med mini i bæresele, men den var ingen steder at blive set. Jeg måtte fælde en tåre på vej hjem, det var altså lige prikken over i'et. Sutte Frederik er jo min bamse/dukke fra da jeg var barn og mini er dybt afhængig af ham for at falde i søvn, så nu her efter 1 time og 50 minutter har jeg endelig formået at få ham til at sove - puh for en dag.

SÅ HVIS DER ER NOGEN DERUDE DER KAN HÆKLE - PLEASE SIG TIL!!! Min mor mener hun har opskriften et sted derhjemme, men det er så mange år siden hun har hæklet sidst at hun ikke føler sig helt sikker på det. Jeg vil meget gerne betale for at få hæklet en ny Sutte Frederik eller to og gerne så hurtigt så muligt så mini igen kan komme til at sove uden en mor der sidder og hiver sig selv i håret ved siden af.

17 comments:

  1. Åååårhhh nej altså :-(
    Jeg deler dit indlæg på min blog i håb om at nogen hæklere kan hjælpe!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusind tak søde, det er jo ren katastrofe uden sutte Frederik :-(

      Delete
  2. Jeg synes, du skal søge lidt rundt på hækleblogs og spørge personligt, om de vil hjælpe dig, så er der sikkert nogen, der siger ja :) Han skal da have sin dukke tilbage!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg har skrevet til en enkelt indtil videre og må helt sikkert have skrevet til nogle flere så snart jeg får et ledigt øjeblik :) Sutte Frederik må og skal erstattes

      Delete
  3. Åh nej åh nej hader når man mister ting, især ting der skal bruges når de skal sove.... Har været igennemmdet samme med Maxs sutteklud, nu har jeg købt 4!!!! Håber du finder den igen el en opskrift. Hvis du skulle finde opskriften må du gerne dele, kunne da også godt tænke mig en

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg skal helt sikkert nok dele når jeg finder en opskrift (eller få lavet en ny) Sutte Frederik er helt genial til at nusse med og mini elsker ham

      Delete
  4. måske puslefanten.blogspot.com kan hjælpe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. det må jeg straks ind og tjekke og måske prøve at sende hende en mail :) tak

      Delete
  5. Åh nej, håber alligevel sutte Frederik dukker op alligevel, især når han nu har eksisteret i så mange år, så er han jo speciel! Og ellers tror jeg også en del af de mange kreadamer her i blogland er villige til at hjælpe :) Held og lykke i hvert fald!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg håber virkelig også han dukker op, men tvivler desværre stærkt på det :( gad vide hvor han mon befinder sig henne den lille stakkel

      Delete
  6. Jeg vil da gerne hækle en sutte Frederik til dig :-) Elsker at hækle. Sender dig lige en mail :-)

    Og sikke en dag altså. Kender godt de dage hvor alt går galt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg har svaret din mail, tusind tusind tak for tilbuddet, jeg krydser stadig fingre for at opskriften dukker op og så vil jeg meget gerne tage i mod din hjælp :)

      Delete
    2. Jeg kan desværre ikke finde den dumme opskrift, så er nødt til at finde en der kan hækle en ny ud fra billedet og de mål jeg har :)

      Delete
  7. Sikke en kedelig dag! Og især tabet af sutte Frederik :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja der er altså bare nogle dage man ville ønske man kunne spole tilbage og tage op :(

      Delete
  8. Hey. Skal lige høre, om du stadig har brug for min hjælp, eller om du har fået? :) Hilsen Heidi Clara

    ReplyDelete
  9. Åh øv, sikke noget :-( Jeg har lige fået din besked på Farmorfabrikken og skyndte mig straks ind på din blog. Kan se at du imellem tiden har fået tilbudt hjælp. Ellers må du sige til!

    Kh, Mette

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...