Wednesday, July 18, 2012

Genbrug / Recycle


Som jeg nævnte i et tidligere indlæg har jeg indtil videre genbrugt glas fra paté til opbevaring af baby madvarer. Jeg begyndte allerede at gemme dem da jeg var gravid, tænkte dengang at de nok kunne bruges til noget og de er en helt perfekt størrelse. En gang pate koster 67 cent og så både smager det jo dejligt og glassene har en perfekt størrelse til diverse ting. Lige nu passer de fint med to glas er den portionstørrelse mini spiser på et måltid, men senere tænker jeg de vil være perfekte til rosiner, nødder og udskåret frugt fx. Jeg kan godt lide ideen om at de er genbrugte og det er jo faktisk ret vildt så mange glas man smider ud (ja jeg husker altså ikke altid at få dem smidt til genbrug) når de nu faktisk kunne bruges til en masse praktiske ting. Så for fremtiden vil jeg prøve at gemme de glasbeholdere vi køber mad i.

// As i have mentioned before, i have up until recently only used these recycled paté glasses for babyfood. I started saving them when i was pregnant as i figured they might be good for something. One glass of paté costs only 67 cents and it taste good and the glasses are a perfect size. It is actually kind of crazy sometimes how much glass i wasted (I'm not always the best at remembering to throw glass containers in the recycle bins) when they actually could have so much practical use. So from now on i will try to keep all my containers that i buy. //

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...