Monday, July 16, 2012

Den lette grød / The easy porridge

Mini har jo endnu ikke smagt nogle af de færdig grøds produkter der findes på markedet og det tror jeg faktisk heller ikke han kommer til. Hver morgen får han indtil videre hirse eller risflage grød med enten frugtmos, banan, sveske mos eller lignende. Det tar mig omkring 2 minutter at lave og ville da lige dele med jer Hvordan jeg laver det, nemlig i mikroovnen. Del gerne jeres ungers favoritmad, savner lidt ny inspiration.

1: hæld cirka 1 dl vand og 1 1/2 spk hirseflager / risflager sammen, tilsæt 1 tsk solsikkeolie.

2: giv det 30 sekunder på fuld knald i mikroovn, rør rundt og giv det 30 sekunder mere. Det skal op og boble så man ved det har kogt kort.

3: tilsæt en halv banan eller 3 tsk frugtmos.

4: mos banan godt ud med en gaffel eller rør frugtmosen i.

5: tilsæt en skefuld mme.

6: hæld 30 ml vand i eller lidt mere alt efter hvor tyk du ønsker grøden.

7: rør grøden godt rundt.

8: KLAR, PARAT - SPIS!

6 comments:

  1. Det er SÅ nemt - jeg ser slet ikke, hvorfor det skulle være mere besværligt end købe-produkterne, som Noam heller ikke kommer til at smage, hvis det står til mig.

    Indtil videre får han økologisk majsgrød, det er super nemt at lave - selv i en gryde og så har han indtil videre smagt æble/abrikos, æble, pærer, kiwi og blomme :) .. I næste uge prøver vi med risgrød og så vil jeg veksle mellem de to, men jeg glæder mig til, at han også skal han kartoffel/grøntsagsmos ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nej jeg tror ligefrem det er mere besværlig med de der købeglas fordi man hele tiden skal sikre sig man har nok på lager. Man har trods alt altid kartofler, frugt eller grønt i køkkenet :) Jeg må prøve med abrikos og blomme måske

      Delete
  2. Selv om jeg sjældent laver mad fordi jeg ikke bryder mig om det, så vil jeg også helst lave maden fra bunden. Hvorfor købe færdigretter, hvor man ikke ved hvad der præcist er i? Så hellere lave det fra bunden, som jo maks tager 5 minutter! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uuuuh, jeg elsker at lave mad. Savner at have overskuddet til at lave lidt lækrere mad, men når først mini er puttet om aftenen og hytten er ryddet op og gjort rent skal maden helst bare være hurtig og nem, så kyllingefileter og grøntsager i pande er tit på menuen ;)

      Delete
  3. Her får Gry ris eller majsgrød, med en ny mos hver dag, laver mos til nogle dage, og tage en dut op om morgen, og så i køleskabet, så den klar nogle timer efter, lige til at komme på grøden :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lyder spændende med ny mos hver dag, hvilke nogle har i været igennem indtil videre? Jeg har prøvet med kiwi og honningmelon som ikke var et hit her, ellers er alt andet røget direkte ned :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...