Friday, July 6, 2012

Aircon og ny sengerand / Aircon and new cot bumper


ENDELIG har vi fået installeret en aircondition i vores soveværelse og hold nu kæft det er fantastisk. Vi har flyttet mini ind i vores soveværelse med hans seng så vi alle sammen får glæde af kulden og sover nu allesammen med vores dyner i et dejligt afkølet mørkt rum. Vi skal dog lige have fundet ud af noget med hvordan vi slipper for at få træk, kan godt mærke det en smule i nakken at der kommer kold luft ud. Mini har fået en meget midlertidig sengehimmel op med myggenet foran og tykt stof på resten af siderne så han ikke ligger i træk og så kattene ikke kan hoppe op i sengen til ham.

// Finally we have had aircondition installed in our bedroom - YAY! It is amazing to be sleeping in a cool dark room with our duvets. We have moved mini in to our bedroom with his bed so that we can all enjoy the coolness of the aircom and it is so nice. //



Derudover var jeg for noget tid siden da min mor var hernede nede og bestille en ny sengerand til mini hos en syerske hernede. Jeg havde selv stof og mål med og skulle faktisk bare have hende til at skære målene ud i skumgummi og sy betræk (hold op jeg savner min symaskine, som de dumme flyttemænd smadrede under vores flytning til Spanien). Jeg var så i dag nede og hente sengeranden, var ikke helt fanget af udseendet, måske jeg hellere ville have haft mørk brun istedet for orange, men det kunne jo laves op senere tænkte jeg og tog den med hjem, satte den i sengen og puttede mini i sengen. Alt i mens jeg puttede sengeranden i sengen og lagde mini til at sove synes jeg det var underligt der pludselig lugtede af røg i vores soveværelse da ingen af os ryger og vores norske venner kun ryger på terrassen, men slog tanken væk. Da mini så vågnede og skulle have sut efter et kvarters tid kunne jeg simpelthen lugte røg da jeg stak hovedet ind i sengen til ham og det gik op for mig at det var sengeranden der stank af røg - fy for satan. Så måtte jeg ellers ligge mini fra mig på vores seng og så hive hele sengeranden op igen, det vil jeg altså simpelthen ikke være med til, det kan da umuligt være rigtigt mit lille bitte barn skal ligge med hovedet klods op af cigaretrøg hver eneste nat og selvom jeg måske kunne have lagt den udenfor og blive luftet og så brugt den så går jeg altså istedet ned og klager i morgen, jeg vil slet ikke have han skal i kontakt med den slags lugt i hans seng eller andre steder.

// When my mom was here i went so a seamstress to have a cot bumper made for mini. I brought my own fabric and all she had to do was just cut the foam and make a cover (God i miss my sewing machine that got smashed by the moving company in our moving down here to Spain) Today i picked up the cot bumper, went home, put it in the bed, put mini to bed and all the time i wondered why our bedroom suddenly smelled like smoke, as non of us are smokers, but it wasn't until i went into the bedroom to give mini his dummy that i realised the smell came from the cot bumper. Jesus, couldn't believe it. As if im gonna leave my tiny baby boy with his face cuddle up into fabric filled with cigarette smoke. I put mini on our bed, took off the cot bumper and put it into his room, tomorrow im gonna go down and complain, that just can't be right in any way. // 

1 comment:

  1. Aaaaaahh det lyder dejligt at sove køligt.
    Har tænkt på jer mens det har været så varmt.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...