Saturday, June 23, 2012

Urtehave / Herbal garden










Jeg har LÆNGE gået og drømt om og ønsket mig en lille urtehave ude på terrassen så vi altid havde friske krydderurter lige ved hånden når vi laver mad og når nu min mor er hernede fik jeg lokket hende til at hjælpe mig med hvad der skulle købes og plante dem i potter. Jeg har totalt anti-grønne fingre og har indtil videre i mit 25-årige liv formået at slå næsten alle planter ihjel jeg er kommet i nærheden af, men nu er det altså tid til at det ændres. Jeg VIL altså være en kvinde der kan finde ud af at have planter og blomster. Når nu jeg er blevet mor og kan tage mig af verdens mest perfekte baby må jeg for søren da også kunne tage mig af et par planter? Så nu har vi altså fået timian, basilukum og mynte på terrassen sammen med vores palmer.

// I have wanted a herbal garden for a long time now and finally today I got it. When my mom is here I kind of got her to go with me and buy me some herbs and help me plant them into pots. I have in my 25-years managed to kill almost every plant I've ever lied my hands on, but now it is time to change. I am now a mom and surely I must be able to take care of a few plants? I love the look and smell already, hopefully they'll grow like mini. //

3 comments:

  1. Ih hvor dejligt med sådan en urtehave på altanen - det kan man virkelig udnytte når man bor sydpå som du :-)

    Og hvis du slår planterne ihjel, er det bare at prøve igen. På et eller andet tidspunkt lærer man hvor meget vand de skal have og hvor ofte, og så pludselig bliver det bare en vane.

    Held og lykke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja jeg håber de kan klare varmen og at de overlever, manden tror ikke på jeg kan holde dem, så der er lidt noget at bevise overfor ham ;)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...