Tuesday, June 12, 2012

Skummåtte / Foam mat






Jeg købte for noget tid siden sådan en puslespils måtte i den lokale billige kina-butik (de har ALT derinde). Det så fint nok ud og tænkte det var godt for mini der nu elsker at ligge på maven og virkelig forsøger at kravle. Da vi pakkede det ud blev vi dog mødt af en stank af kemikalier, det var helt vildt. Vi lagde det udenfor med det samme og jeg gik igang med at prøve at finde et alternativt, som jeg trygt kunne lade mini lege på uden at være bange for diverse kemikalier og farlige stoffer. Jeg kunne ikke finde nogle måtter til børn og valget faldt derfor på yoga måtter - økologiske yogamåtter. Der er et hav af valgmuligheder og endda farvevalg, som mange andre ting i hjemmet faldt valget selvfølgelig på en super fed orange. Min mor købte dem online i Danmark og sendte dem ned til mig og de er altså virkelig lækre. Skridsikre, dejlig bløde og vejer halvdelen af almindelige skummåtter (skriver de). Mini elsker den fine farve og nyder at ligge mere blødt, hvilken mor også gør og nu er der endelig plads os begge to på gulvet og jeg er fri for at ligge ude på det hårde stengulv.

// Some time ago I bought a puzzle-like mat at the local cheap china shop. It looked okay in the shop and I thought it would be good for mini as he loves tummy time at the moment. But when we got home and unwrapped the puzzle we were met with a horrible smell of chemicals, we threw the puzzle out into the terrace in a hurry and my search for something healthy for mini began. I couldn't seem to find any organic play mats for babies, but found plenty of organic yoga mats and in many beautiful colors as well. We obciously decided on the bright orange, as many other items in our home and my mom ordering to her house and shipped it down to me. It is a really nice mat, soft foam, no chemicals at all, nice color, non-slippery surface to it. Mini already loves the bright color and finally there is room enough for both of us to be on the mat and I no longer have to be on the stone-hard floor. //


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...