Monday, May 28, 2012

Sidde op / Sitting upright

Sådan her fik vi besked fra sundhedsplejersken om at mini skulle øve sig i at sidde for at styrke musklerne i ryggen til at lære ham at sidde selv. Han er bestemt ikke så vild med at sidde sådan i forhold til at ligge på maven og stå, men det kommer jo nok når man bliver bedre til det og det går ret hurtigt med at han kan sidde mere og mere selv. Favoritten er dog stadig at stå hos mor og far og han over smiler stadig hver gang han kommer op.


Mini har været skøn i dag, han har været så glad, smilende og sagtens kunne ligge selv og hygge sig uden problemer i mere end 2 1/2 minut. Så jeg har fået ordnet huset, ryddet op, ordnet køkkenet, vasket to vaske tøj og fået mad i dag. WOW. Jeg føler mig totalt overskudsagtigt når jeg pludselig har min dejlige søde baby tilbage. Men måske det ændre sig igen i morgen, hvem ved.


Jeg tror mini bliver mega påvirket af hvordan mit humør og overskud er, så når jeg er udkørt bliver han mere umulig og har jeg overskud kan han fornemme det og bliver tryg og glad. Så for fremtiden må jeg læsse ud af mine følelser herinde på bloggen så jeg ikke går med det indeni og gemmer det.


// This is how our nurse told me mini should be sitting to train his back muscle, he's not really enjoying it for very long yet, but I'm sure he will as he gets better. Mini has been so good today, he's been happy, smiling, relaxed and not fuzzy at all. I've cleaned the house, the kitchen, done some laundry and played with mini all day long. //


Published with Blogger-droid v2.0.4

4 comments:

  1. Det ser da heller ikke behageligt ud, at sidde spdan. Tror dog at du har ret i, at han kan mærke dit humør og følelser og det smitter af :)

    ReplyDelete
  2. Dejligt han kan underholde sig selv lidt mere, Syntes også min lille pige er påvirket af, om jeg er stresset eller ikke, så det må være meget normalt :) men skøn er din dreng nu altså.

    ReplyDelete
  3. Hej, følger med på bloggen engang imellem, jeg drømmer selv om et liv i udlandet, men det bliver vist ved drømmen og så er jeg også mor til en lidt større mini ;)
    Men måtte bare lige skrive.... Som småbørns mor tror man bare på de kære eksperter, ligeså gør jeg. (skal ikke sige alt er korrekt i DK, men denne mener jeg er god nok) Men vil da lige fortælle hvordan det er i DK, Vi blev strengt frarådet at pakke vores mini op og i det hele taget sidde... den tid kommer, de fraråder det af netop samme grund som du er blevet rådet til det i Spanien, netop for at styrke ryggen er det ikke godt, børn klasker sammen. Vores datter lå på gulvet i 100 år og så en dag da hun var omkring de 8 måneder sad hun der bare -så var ryggen klar, det var dog stadig i små bitte bidder hun fik lov.-for udvikling var der mere af liggende, synes jeg. Det var ikke en løftet pegefinger, kan godt forstå du følger rådene, men ville lige dele nordlige råd ;) Fortsat god sommer sammen med en alt for lækker mini ;)

    ReplyDelete
  4. Det ser ikke særlig behageligt ud.
    Her anbefaler SP at de ligger ned indtil de selv kan trille fra mave til ryg og den anden vej rundt og at de sidder med støtte og tilbage lænet.. en af mange ting se SP'er ikke er enige om.

    Vil lige fortælle dig at du har vundet en give-away hos kirkesjov.. et elefantastisk sæt sengetøj - heldige asen :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...