Tuesday, May 15, 2012

Grød / Porridge (4 måneder)

// Et styks baby der tænker - Hvad skal der nu ske mor? //
// Et stk risgrød //
// Hmm ... Hvad er det for noget underligt noget? //
// Det er vist ikke helt skidt det her mystiske noget. //
Ja så kom dagen sørme hvor vi ikke kunne trække den længere med grøden. Mini er simpelthen så sulten for tiden, han spiser nogle gange hver time om eftermiddagen og om natten gerne hver 3. Time. Jeg ville gerne have suppleret op med flaske, men er bange for at han så pludselig ikke længere vil have brystet, jeg vil jo fortsat gerne amme. Jeg havde købt rismel da jeg var hjemme i Danmark, så jeg baksede en gang hjemmelavet risgrød sammen der var godt tynd i det, dækkede skråstolen helt af med stofbleer og så var det ellers bare og tage chancen. Mini var faktisk mere begejstret end hvad jeg lige havde forestillet mig. Han spiste en halv skål og fandt ret hurtigt ud af det med at synke. Så nu bliver det bare spændende at se hvordan hans lille mave tar det og om det kommer til at hjælpe ham lidt.

De sidste par dage har han været ret umulig. Han er pylret konstant, er træt, men vil ikke sove, vågner hele tiden under hans lure, sover vildt uroligt, vil underholdes hele tiden og ikke ligge et øjeblik alene, piver over alting, er en kamp at få til at sove hver eneste lur. Håber godt nok det bliver bedre, for hold da op han har været noget af en mundfuld de her dage. I nat sov jeg på babyværelset i ekstra sengen så manden bare kunne få lidt søvn og have overskud til at tage over om aftenen når jeg er helt kvæstet.

// Then came the day  where we could not drag it any longer with the porridge. Mini is simply too hungry now, he eats some times every hour in the afternoon and at night like every 3. hour. Mini was actually more excited than what I had imagined. He ate half a bowl and rather quickly found out of the trick of swollowing. So now it's just to wait and see how his small stomach handles it and whether it will help him a little.These last few days he has been quite horrible. He is the fuzzy constant,he is tired, but will not sleep, wake up all the time during his naps, sleeps very lively, wants to be entertained all the time and do not want to be a moment alone. Last night I slept in the baby room in the spare bed, so my boyfriend could get a little sleep and have take over in the evening when I am quite exhausted.

Published with Blogger-droid v2.0.4

2 comments:

  1. Ej hvor bliver han altså bare stor! Sikke som tiden da går.. Hvor tit ammede du før, siden du siger, at han nu vågner hver 3. time om natten? Noam melder sig nemlig mellem 2-4 timers interval og det er oftere 2 timer end 4, men han tager fint på og jeg har mælk i stride strømme..

    ReplyDelete
  2. Jeg har faktisk næsten altid ammet ham hver 2-3. time, men der burde gerne blive lidt længere imellem når nu han er 4 måneder. Det gør mig faktisk ikke så meget med amning om natten hver 3. time, hvis han så bare var glad og kunne sove ellers. Men det med at have en konstant overtræt og pylret baby fordi han er halvsulten det holder jeg ikke helt til :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...