Wednesday, May 23, 2012

At stå op / Standing up


Jeg snakkede lige med en inde på min online terminsgruppe om det med babyer og stå selv og kom til at tænke på om folk mon troede at vi bare stille ham op af sofaen og gik rundt i huset i mens? Han får lov til at stå op af sofaen måske en gang om ugen som sidste udvej når han er krop umulig, han elsker det virkelig. Og når han står der har jeg hænderne klods op af hans krop hele tiden til at støtte hvis nu han mister balancen. Billederne er taget et kort øjeblik med en hånd lige uden for kameravinklen klar til at gribe ham. Men derudover står han jo konstant op hos os hvor vi holder ham under armene, om livet eller han bare læner sig op af os. Enten det eller også sidder han op i sofaen eller ligge på maven. Han gider på ingen måde ligge på ryggen længere. Der kan han åbenbart ikke følge nok med. Jeg må snakke med sundhedsplejersken i dag om det er okay, men jeg skal vel ikke tvinge ham fra at udvikle sig? Jeg har googlet mig frem til at det skulle være helt normalt og vil de selv så er det okay?

// is it okay for baby to be standing up all the time? Obviously not by himself or alone, but supported by our hands or body. Do I have to stop him developing further? //



Published with Blogger-droid v2.0.4

3 comments:

  1. Selvfølgelig er du der lige til at gribe skulle han vælte :) Har da slet ikke tænkt andet når du har flashet billeder af din dygtige dreng. Sådan er Augusta så slet ikke, hun gider max stå på benene i 10 sek ;) hehe.
    Men storbror Alvin der imod, han var 3 mdr og 2 uger gammel, da han stod på samme måde som din mini der og han elskede det. Han stod måske op sådan af sofaryggen et par gange om ugen og selv om han ku stå længe, fik han kun lov at stå 5-10 min af gangen. Der har skam ingen skade gjort og vi var der selvfølgelig også til at gribe ;)
    Han er så dygtig M, og virkelig en smuk dreng.

    ReplyDelete
  2. Ej jeg har aldrig tænkt, at I bare lader ham stå alene og så går fra ham - det havde jeg slet ikke overvejet! :) Men jeg tror altså, at det er helt okay, at han står op ind i mellem? :)

    ReplyDelete
  3. Hehe nej havde godt nok ikke troet at i bare lod ham stå der :D Er bare overrasket over hvor flot han står der!
    Mikkel vil også rigtig gerne stå op, han står på vores ben, mens vi holder ham under armene, men han ville ikke kunne stå selv ved sofaen eller lign.

    Tror ikke det skader noget...
    Men alt med måde... men sådan er det jo med alting :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...