Wednesday, April 4, 2012

What a week (11 uger)


Hold da op den sidste uge har været blandet. Det har været nogle helvedes nætter, dage fuld af skrig og gråd, en baby der kun vil hænge på armen, spise konstant, er pylret, men stadig har grint og pjattet helt vildt når han har været vågen. Bare fordi vi har haft det dumme tigerdyr på besøg har jeg jo ikke rigtig kunne sætte mit liv på hold, så  jeg har stadig lavet en masse ting.



Lørdag var jeg til møde med en flok kvinder omkring et velgørenhedsarrangement vi skal holde for min skønne veninde K. Jeg tror nok jeg har fortalt om hende før. Hun blev gravid efter 2. IVF forsøg med to tvillinger, en dreng og en pige. Den lille pige fik i 20. uge konstateret at hun kun havde et halvt hjerte og sov ind ved fødsel i uge 33. Hendes skønne lille dreng var meget syg da han blev født og blev flyttet til et større hospital efter 2 dage. Han har en sygdom der hedder TOF/OA og uden at gå for meget ind i det betyder det at han intet spiserør har og derfor er nødt til at få mad direkte ind i maven. Derudover er hans luftrør meget purrøst og snævert så han er nødt til at have CPAP på hele døgnet for at holde det åbent så det ikke kollapser. Han er nu 5 måneder gammel, stadig indlagt, har været igennem 3 operationer allerede og venter på endnu flere. Det er så hårdt at være vidne til og hårdt økonomisk. Så der er i gang med at blive arrangeret en indsamling for min veninde.



Søndag var jeg på stranden med den omtalte veninde og hendes familie, hun har jo fantastiske teenage drenge også, som var med. Det var en skøn dag og minis første tur på stranden. Han synes det var rigtig hyggeligt, men kombineret med en tiger var han godt overstimuleret da vi kom hjem.
Mandag slappede vi af og var hjemme, manden skulle arbejde, så vi havde hele dagen alene hjemme. PUH en omgang at stå alene med en lille tiger der bare var helt forfærdelig. Jeg overlevede dog dagen, hvilket var et helt mirakel.



Tirsdag mødtes jeg med min "mødregruppe", som man vist godt kan kalde det. Min canadiske veninde T og en ny hollandsk veninde T. Det er virkelig hyggeligt at ses med dem engang om ugen og lære hinanden ordenligt at kende. Jeg var så træt så mini ankom simpelthen i nattøj med et par alt for små bukser udover og en bluse der var alt for stor. Kønt var det ikke, men heldigvis for at vi alle kender følelsen når man ikke har sovet. Havde dog skiftetøj med, så vi klarede lige et tøjskift efter et par kopper kaffe. Jeg fik på vej hjem lige købt 2 pakker MAM sutter, som for tiden er de eneste mini vil bruge.



 // This last week has been so mixed. Days full of screaming and crying, a fuzzy baby eating constantly, but still smiles and laughes when he has been awake.Saturday, I was meeting with a bunch of women regarding a charity event for my beautiful friend K. I think I have told you about her before. She has a son that has been hospitalized since he was born 5 month ago preterm in week 33. It is so hard to witness and difficult financially. So we are arranging a fundraiser day for my her. Sunday I was at the beach with the friend and her family, she has amazing teenage boys also. It was a wonderful day and minis first trip on the beach and he loved it. Monday we were at home all day relaxing, while my man was at work. On Tuesday, I met with my "group of moms", my Canadian friend T, and a new Dutch friend T. //


Published with Blogger-droid v2.0.4

2 comments:

  1. Sikke en historie med din veninde. Men hvor er det sødt af jer at samle ind! Og så håber jeg at i snart er ovre tigerspringet!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja det er virkelig en barsk omgang med min veninde, det er utroligt hun stadig forbliver positiv og glad, det må være så hårdt at se sin lille baby have det svært. Tigeren er heldigvis ved at være på vej væk igen tror jeg :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...