Friday, April 6, 2012

Sunde muffins / Healthy cupcakes




Jeg er ret sliksulten for tiden, men eftersom at manden og jeg (endnu engang) har aftalt at skrue lidt ned for de søde sager og op for ordenlige måltider måtte jeg på google og finde en opskrift på nogle sunde muffins jeg kunne bage med god samvittighed.


Opskriften er:

200 g grahamsmel - 200 g hvedemel - 3 stk. bagepulver - ½ tsk. salt - 90 g sukker  - 2 tsk. kanel  - 1 tsk. vanilje - 3 spsk. olie - 2 æg - 4 dl. mælk - 700 g frugt og grønt (jeg brugte 200 g revet æble - 200 g gulerødder - 100 g mørk chokolade - 75 g rosiner - 75 g peanuts - jeg endte dog dog med at komme lidt ekstra i af det hele, det blev ikke lige vejet præcist)


De tørre ingredienser blandes sammen i en skål og de "våde ingredienser" blandes sammen i en skål Begge blandingerne blandes godt sammen til sidst. Tilføj eventuelt lidt mere hvedemel, hvis dejen er for flydende. Put dejen over i muffin forme og bag i 20 min ved 180 grader


// 200 g graham flour - 200 g wheat flour - 3 tsp baking powder - ½ tbsp. salt - 90 g sugar - 2 tsp. cinnamon - 1 tsp. vanilla - 3 spsk. oil - 2 eggs - 4 dl. milk - 700 g of fruit and vegetables (I used 200 g of apple, 200 g carrots, 100 g dark chocolate-75 g raisins-75 g peanuts) The dry ingredients are mixed together in a bowl and the "wet" ingredients "are mixed together in another bowl. Both mixtures are blended well together at the end. Add any more flour if dough is too liquid. Put the dough into the muffin moulds and bake for 20 min at 180 degrees //

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...