Wednesday, April 4, 2012

Ny bæresele / New babycarrier

Ja vi har jo faktisk næsten lige modtaget vores fine babybjørn fra mine forældre og har faktisk også været ret glade for den, men efter at have læst en del omkring bæreseler har jeg fundet ud af at de altså bare på ingen måde er særlig gode for små babyer og specielt ikke drenge babyer, der rent ud sagt for deres små testikler mast fuldstændig. Babybjørnen er overhoved heller ikke rar for min ryg i længden. Den hænger jo kun på skuldrene og alt vægten borer sig ned i ens skuldre når man går med den, derfor har jeg den næsten altid kun med som ekstra udover barnevognen og ikke som den eneste når jeg er ude. Jeg ville dog rigtig gerne kunne gå nogle ture med kun bæreselen så jeg slap for hele tiden at slæbe den store vogn med og specielt når vi skal på stranden en hel masse til sommer. Og med den kamp vægt som mini har for tiden og hans fart med hensyn til at vokse vil det smadre min ryg (som allerede er helt ødelagt) fuldstændig. Jeg har jo faktisk min slynge, som jeg var ret vild med i starten, men som jeg næsten ikke bruger længere. Den er simpelthen for besværlig at få af og på. Mini er bestemt ikke en tålmodig baby og inden jeg får bundet den rigtig og proppet ham i den er han helt umulig.

Jeg har derfor kig på de her forskellige bæreseler. Jeg tror jeg sådan 80% har besluttet mig, men hvilken en synes i er pænest? Men hensyn til komfort er det jo nok en smagssag og de har hver især sine fordele. Fælles for dem alle er dog at de har støtte nede omkring hofterne så vægten bliver meget bedre fordelt. Jeg glæder mig helt vildt til at få en ordenlig bæresele og er sikker på den vil hjælpe mig helt vildt når jeg om små 14 dage skal rejse alene til Danmark med mini i en uges tid. Jeg er godt nok spændt på hvordan jeg lige klarer mig i lufthavnene helt alene med ham.

// Even though we literally just recieved our babybjørn babycarrier shipped down here by my parents, I am not on the lookout for something different. The babybjørn carrier should apparently not be very good for the baby boys and their testicles. It is also not very good for back, as all of the weight is on the shoulders directly, which means I hardly ever uses it alone, only to bring as extra when I bring my pram. Even though I do have my baby wrap as well, I don't really use that one either, it takes to long to put on and by then minis is way to upset. So I'm looking for something good for my back, easy to put on and nice looking. Which one do you like the most? //

9 comments:

  1. beco gemini ser rigtig pæn ud :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja den er rigtig fin og vildt smart fordi det er den eneste hvor baby kan kigge udad også :)

      Delete
  2. Manduca jeg generelt mest til - har dog ikke set dette print før, det er super flot. Ville til hver tid vælge en Manduca, men det er jo fordi jeg er så glad for min :) :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg er også RET hooked på Manduca efter en hulens masse research :)

      Delete
  3. Jeg har en ergo baby med infant delen til. Det fungerer super godt. Jeg synes også det er smart at man kan hænge baby på siden eller ryggen, når han bliver lidt ældre.

    De andre er nu pænere...:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Min veninde hernede har en ergobaby og det var der jeg faktisk blev lidt hooked på en bedre bæresele, men jeg synes den virker ret tyk og varm i materialet.

      Delete
    2. Man kan få en "sports" version. Den er tyndere i stoffet, har små lufthuller, og er helt sort i stedet for den råhvide nakkestøtte.

      Delete
  4. Manduca'en er virkelig flot!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja jeg er også selv RET vild med det hvide og sorte print på (der selvfølgelig matcher min Emmaljunga vogn ;))

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...