Wednesday, April 25, 2012

I retten / Going to court


Efter babymødet i går kom min mor og hentede os begge to og vi kørte til retten. Det var faktisk en af årsagerne til at jeg skulle hjem til Danmark nu her. Manden og jeg har nemlig lagt sag an mod en gammel arbejdsgiver der ikke vil udbetale min løn eller betale min mands depositum tilbage for et kursus han skulle have deltaget i. Jeg vidste godt det bare ville være en lille retssag og var ikke sådan specielt nervøs for det, men da vi var på vej kunne jeg alligevel godt mærke at jeg var lidt spændt. Min mor underholdte mini mens jeg var inde og fremlægge sagen og de hyggede sig sammen.

Retssagen tog en time og udfaldet blev heldigvis at vi vandt sagen! Jeg var 95% sikker på det ville ende sådan, men det var nu alligevel rart at få det overstået så vi ikke skal spekulere på det længere. Nu har retten afsagt dom og vi har fået bevis på at vi skal have pengene, så er det op til et inkasso firma at få dem indkrævet.

Både mini og jeg var klædt på til dagens anledning. Min mor har købt denne skønne body til mini med en fin lille butterfly og skorte, han var simpelthen så fin.


// Yesterday I went to court to claim my money for some work I did for a company last year. They owe us money for my salary and a deposit my husbond paid for a course that they cancelled. And we WON! Even though I was 90% sure we were gonna win the case, it was still nice to get it over with and now we just need to collect the money through a money collection company //


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...