Tuesday, March 6, 2012

En lang dag


I går var en af de hårde dage i livet som forældre. Mini vågnede klokken et om natten, fik mad og vugget i søvn som vi plejer. Problemet var så bare at han nægtede at sove videre når jeg lagde ham. Så snart jeg lagde ham ned begyndte han at vride sig, vågnede og græd. Det betød at jeg sad vågen med ham indtil klokken 9 hvor jeg til sidst måtte overgive mig og bede om hjælp fra far der måtte tage ham lidt. Og sådan fortsatte resten af dagen ellers. Mini nægtede at overgive sig til søvnen. Han faldt kort i søvn, vågnede efter 5-10 minutter, vred sig, sparkede og vågnede så ellers. Vi vuggede, svøb, gik med barnevogn og prøvede ellers alle trick. Men uden held. Endelig da klokken var 22:30 gik han kold på sofaen. Vi bar ham ind i seng og da vi var sikre på han sov var det ellers bare med at komme i drømmeland selv så vi kunne nå at få lidt søvn. Han sov dog i 5 timer, vågnede og fik mad, sov derefter 4 timer, vågnede, mad og 3 timer igen. Det er utroligt at man kan føle sig som et helt nyt menneske når man får en god nats søvn.
Sådan ser en træt baby ud når den endelig får 15-30 minutters powernap på mors bryst.
Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...