Saturday, March 3, 2012

Året første picnic

Det har været såååååå skøn en dag i dag. Vi startede formiddagen med at stå i køkkenet og kokkere en masse mad. Ved en 13-tiden kom vores kammerat sammen med hans nye spanske kæreste. Vi kørte til stranden med en masse mad og kæmpe oppakning. Det var en smule vindigt, men virkelig flot og smukt vejr. Det er vel nu omkring de 17-18 grader i skyggen. Det var første gang vi mødte den spanske pige og hun var simpelthen så sød. Virkelig skøn pige. Hun havde sin søde hund med også, der tonsede rundt på stranden. En rigtig hyggelig familie forårs dag.

Derudover kan jeg komme med en midlertidig update på min amning. Jeg besluttede mig jo for i starten af ugen at give det et sidste forsøg med at kæmpe mig tilbage til fuld amning. Og hold da op en kamp. Vi har haft en meget træt og sulten baby der i flere dage skulle have mad hver 1,5-2. time hele døgnet. Det har betydet en virkelig træt mor, så vi har lukket os totalt inde de første dage på ugen. Hyggede med dynen på sofaen, set serier, slappet af, spist masser af mad og mini er blevet lagt til hver eneste gang han meldte sig. Puh, meget trætte arme af at bære rundt på en træt baby hele tiden og meget trætte bryster af en baby der konstant ville hænge i brystet. Men nu tror jeg sørme det har båret frugt, hvis vi er heldige (7-9-13). Mini har engang imellem fået en flaske hvis han har skreget af sult, men det er nu 36 timer siden han har fået noget andet og han kan sove 4-5 timer nogle gange kun på min modermælk, mine bryster er igen begyndt at føles helt spændte når der går ængstelig tid imellem. Det har på ingen måde været let og jeg har siddet og grædt nogle nætter af ren træthed og udmattelse, men manden har været en kæmpe stykke. Han har taget baby om eftermiddagen så jeg kunne få en time på øjet, han har smurt madder, lavet aftensmad, handlet ind, slæbt vare op, støvsuger lejligheden. Uden ham havde jeg helt sikkert ikke klaret den. Nu håber jeg bare det går okay fra nu af og jeg vil prøve at sørge for at stole på at han får nok næring af min mælk og fordi han græder nogle aftener betyder det ikke altid at han er sulten.

Vi var forresten lige et smut forbi apoteket forleden og få vejet mini (det gør man gratis på apoteket hernede, hvor de så følger hans vægt). Han vejer nu som 6 uger gammel 5610 gram, så han ligger vist ganske indenfor normalen.



Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...