Sunday, February 19, 2012

Tigerspring 5 uger

Så ramte vi sørme ind i det første tigerspring og hold da op en omgang. Jeg undskylder for stilheden på bloggen, men det er godt nok ikke meget overskud man har tilbage efter 3-4 timers afbrudt søvn på 2 dage, en ulykkelig baby, der kun vil vugges mens man går rundt og konsekvent ikke vil sove mere end mellem 15 minutter til en time af gangen. Når han vågner er det ofte i et skrig som om hele verden er imod ham. Det skær ind i hjertet at høre ham så ked af det og der er intet andet at gøre end at trøste og være der hele tiden.

Dette indlæg er kun muligt at skrive fordi mini er blevet så dygtig til selv at holde sutteflasken med mit udmalkede mælk. Er du sindssyg han er sulten for tiden. Det må kræve en del at vokse så meget.

Published with Blogger-droid v2.0.4

8 comments:

  1. Synes det er hyggeligt at følge dirt liv og mini helt dernede i Spanien!
    Ville elske solen hver dag!(næsten)
    Er der de samme ting du har været igennem med scanninger osv som i DK?! Er liiidt ny på bloggen så undskyld hvis jeg spør om noget du har svaret på :)

    ReplyDelete
  2. Årh, det lyder hårdt med al den afbrudte søvn...:-( Hvordan kan det være du udmalker din mælk og ikke ammer direkte?
    Knus Emma

    ReplyDelete
  3. Anne:.Det er helt okay du spørger og velkommen til bloggen :) Der er væsentlig flere scanninger her i Spanien gennem en graviditet end i Danmark. Mener der er 2 i Danmark (NF og MD scanning) hvor vi hernede har 4.

    Babybite: Jeg ammer også 80 % af tiden og nyder at amme. Malker primært ud for at få øget min produktion af mælk og får at far nogle gange kan aflaste lidt. Derudover er det meget rart at kunne følge lidt med i engang imellem hvor meget mælk jeg har og hvad han spiser. Supplere nogle gange op med 60 ml modermælkserstatning efter amning hvis han stadig er sulten så han kan sove ordenligt på mæt mave.

    ReplyDelete
  4. Åh, de tigerspring. Det er så f****** hårdt mens det står på, men når man er ovre på den anden side, er det så skønt. Ens lille fis sover meget bedre og kan meget mere.

    Tine

    www.thespacebetween.dk

    ReplyDelete
  5. Hvor er han bare dygtig, med sutteflasken. Men det lyder ikke så rart med de der tigerspring. Håber at der snart er lidt ro igen.

    ReplyDelete
  6. Jeg har tænkt og tænkt over hvordan jeg skulle skrive den her kommentar og om jeg skulle.
    Jeg synes du skal overveje at stoppe med at mini selv holder flasken, det er SÅ vigtigt at i har god kontakt gennem hans måltider, det er det der er med til at skabe bånd i mellem jer og nogle stunder du kommer til at savne så afsindigt meget. For det andet synes jeg at det er uansvarligt, tænk hvis han kløjs i det eller begynder at gylpe mens flasken er i munden, så er din reaktionstid altså noget længere end hvis du sidder med ham.
    Jeg forstår udemærket frustrationen ved at være træt og bare lige at kunne få 5 min til at være online eller andet, men han er så lille endnu og så må du hellere skuffe dine læsere.
    Jeg forstår godt hvis du bliver tosset på mig over denne her kommentar, men jeg måtte få det fra hjertet og skrevet det til dig. Jeg må indrømme jeg har haft ondt i maven siden jeg så dit indlæg forleden;( Og jeg ser dig IKKE som en dårlig mor på ingen måde, synes du klarer morrollen så flot, men at du lader ham holde flasken selv synes jeg er en dum beslutning, der måske er taget i en presset situation.

    Selvfølgelig skal jeg ikke bestemme noget som helst i dit liv, jeg kommer bare med et godt råd og ja lidt kritik, tag det til dig eller lad vær;)
    http://www.barneguiden.dk/default.asp?sctid=1011

    ReplyDelete
  7. Tine: Jeg glæder mig godt nok også til det er overstået og han bliver sig selv igen :)

    Annette: Ja han bliver sørme så hurtigt stor min lille skat.

    Anonym: Det er kun dejligt du gider kommentere og jeg bliver skam på ingen måde sur. Jeg kan berolige dig med at han på ingen måde bliver lagt med sutteflasken for sig selv og spise på sofaen (selvom det godt kunne ligne det lidt på billedet). Han ligger altid helt op af mig i samme stilling som hvis jeg ammede ham og han kan ikke endnu holde styr på flasken selv gennem en hel amning. Han støtter den selv i et øjeblik hvor jeg lige kan lade ham ligge i mit skød selv og ellers holder jeg den selvfølgelig og vi pludre mens ham spiser. Jeg plejer at amme ham 5-6 gange om dagen og har da stadig et spinkelt håb om at det måske vil fungere igen.

    Jeg synes det er skønt du bekymre dig og viser kun at du har en ren interesse i hvordan min lille guldklump har det. Jeg tar altid imod gode råd og tanker med kyshånd. Det er trods alt første gang som mor :)

    ReplyDelete
  8. En lille note: Jeg blogger altid kun fra min mobil, så jeg skal ikke hele vejen til en computer eller andet for at poste et indlæg hurtigt :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...