Thursday, January 12, 2012

Skønt venindebesøg

Jeg har sovet længe i dag og vågnede op til et fantastisk vejr med høj sol og blå himmel. Det er skønt for humøret når solen titter frem, manden og jeg gik en tur til bageren og købte lidt morgenbrød.

Til aften var manden oppe og spise hos hans mor og mand og jeg havde besøg af en gammel veninde. Det er efterhånden rigtig mange år siden vi har set hinanden. Vi var rigtig meget sammen dengang vi begge var meget unge og førte os frem som stjerner i det Københavnske natteliv. Så har der været en del år hvor vi har snakket sammen lidt on/off og her på det sidste har vi så skrevet en del sammen. Hun har selv fået 2 børn siden dengang. Det er noget pudsigt noget at man kan finde tilbage sammen med gamle veninder og virkelig have stor glæde af hinanden igen, men på en helt anden måde end hvad venskabet var dengang. Som vi også fik snakket om i dag ændre det at være veninder sig nok en del med alderen. Man lærer at respektere hinanden væsentlig mere, acceptere hinandens forskelligheder og nok også værdsætte venskabet en del mere end hvad man gjorde som yngre.

Det var ihvertfald en virkelig virkelig hyggelig aften. Tiden fløj afsted og snakken gik fra første sekund til slut. Det er jo altid lidt spændende at se hinanden efter så mange år, men det var simpelthen bare så vellykket. Hun er en rigtig skøn pige. Virkelig god indeni og skøn at snakke med, elsker den slags mennesker hvor man ikke behøver lade som om at tingene er helt perfekte og fantastiske, men hvor man kan snakke ærligt om hverdagens udfordringer og glæder. Jeg har måske nævnt det tidligere, men jeg har truffet et helt klart valgt om at mennesker jeg ikke kan være 110% mig selv sammen med er ikke nogle jeg gider have i mit liv. Overfladiske venskaber og bekendtskaber er mit liv for kort tid. Og heldigvis var i aften på ingen måde nogle af delene. Det var skønt at kunne snakke ærligt om fortid, nutid og fremtid. Der var jo godt nok mange år at indhente og vi nåede nok ikke det hele i aften, men det må blive næste gang vi tar resten.

Jeg har været så voldsomt træt hele dagen, så det eneste jeg lige kunne overskue at servere var en hjemmebagt gulerodskage med creme fraice med vanillesukker til. Jeg må nok hellere til at forberede mig på at det ikke bliver de store middage der bliver serveret når lillemanden kommer til verden heller. Min skønne veninde kom bestemt ikke tomhændet på besøg, hun havde godt sagt at hun havde lidt tøj fra hendes dreng vi kunne få hun ville tage med, men havde slet ikke forventet at blive overvældet af gaver. Jeg fik en kæmpe bunke vildt sødt tøj fra hendes søn, en helt ubrugt flaske d-dråber, en glas born-free sutteflaske som er brugt et par gange og en masse skønne børne magasiner. Derudover var det meningen jeg skulle købe sådan en omformer del til barevognsstellet, så man kan sætte autostolen på stellet hvis man lige skal ind og handle hurtigt, men da jeg skulle betale fik jeg sørme ikke lov, en virkelig flot og skøn overraskelse. Ikke nok med det fik jeg den FEDESTE barselsgave. Et virkelig sødt sæt tøj med vist og et par bukser, både manden og jeg er helt vilde med den lille body med seler, den er simpelthen så fed. Jeg fik også en CD Søs Fenger's vuggeviser. Det var bare SÅ fed en gave, som jeg slet ikke selv har tænkt på. Jeg kan absolut ingen vuggeviser og CD'en er med tekster indeni og alle de klassiske vuggeviser, fx solen er så rød mor og elefantens vuggevise. Det er en af de ting vi ikke rigtig har mulighed for at kunne købe i Spanien og så stor en del af den danske tradition. Jeg glæder mig allerede helt vildt til at høre sangene og kunne synge de smukke viser for den lille når han kommer til verden.

Føler mig som verdens heldigste kvinde og vil nu putte mig ind til manden under dynen med en varm følelse indeni og et smil på læberne.

Her følger lidt billeder af aftenen og alle de skønne ting.







Published with Blogger-droid v2.0.3

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...