Thursday, January 19, 2012

Jordemoder (40+6)

Så må jeg hellere få opdateret herinde. Jeg var jo til jordemoder i går og fik lavet hindeløsning. Vi fik snakket lidt om igangsættelsen først og jordemoderen mente godt at de ville kunne tage vandet direkte hvis ikke hindeløsningen. Det var dejligt at vide at jeg i det mindste forhåbentlig slipper for flere dage med stikpiller og det forkorter også med processen med et par dage, hvilket jo er dejligt. Hun mærkede på lillemanden og skød ham til at veje 4100 gram nu. En rigtig lille basse. Derefter gik så i gang med selve hindeløsningen. Hun mærkede med to fingre og kunne fortælle at jeg var 2 cm åben stadig, men at min livmoderhals nu var helt væk, med måske 1/2 cm indvendig. Så i det mindste som hun sagde var der sket noget siden jeg var på fødegangen ugen inden. Hun kunne mærke jeg var helt blød og moden, som det så fint hedder og lillemanden stod meget langt nede med hovedet. Hun gik så igang med hindeløsningen, hvor hun tar de to fingre så langt op hun JM komme og roder godt rundt en del gange for at prøve at fjerne de hinder der sidder deroppe. Det gjorde ikke decideret ondt, men var selvfølgelig ikke rart. Det tog til gengæld kun et par minutter og det var bestemt ikke noget slemt overhoved. Der var lidt blod på handsken bagefter, hvilket er helt normalt og hun sagde at jeg nok skulle forberede mig på det kunne bløde lidt i løbet af dagen. Hun fortalte også at hindeløsning jo ikke var nogen garanti og at vi godt kunne forberede os på at det kunne give en masse plukveer og smerter uden at det ville føre til noget.

Selvom jeg ikke havde sat næsen op efter noget, havde jeg et spinkelt håb om at det ville sætte gang i noget. Da vi kom hjem kunne jeg godt mærke jeg havde en del plukveer, men ikke noget smertefuldt. Vi tog op til svigerne og spiste aftensmad og drak kaffe. Da vi kom hjem derfra kunne jeg godt mærke det trak lidt op, fik en del plukveer jeg godt kunne mærke og en del modningsveer der virkelig trak om i lænden og hvor jeg var nødt til lige at lukke øjnene og trække vejret imens de stod på. Det varede et par timer og stilnede så ellers stille og rolig af og blev almindelige plukveer. Og det var så faktisk det der skete ved den hindeløsning. Vi faldt i søvn ret sent endnu en gang og da jeg vågnede var der ingenting stadig. Der har ikke rigtig været noget hele dagen i dag, andet end at han tumler rundt derinde som altid og det er altså ikke fordi der er særlig meget plads tilbage efterhånden.

Ja, så nu er der ikke så meget andet for end at vente endnu en gang. Vi skal ringe ind på lørdag for at få af vide hvornår vi kan komme ind til igangsættelse. Forhåbentlig har de tid til at tage os ind enten allerede lørdag eller søndag. Så nu skal vi bare have dagene til at gå imorgen og fredag og så er det ved at være tæt på.

Humøret var dog ikke i top i går og det er heller ikke ligefrem fordi jeg vælter mig i overskud i dag. Synes det er hårdt at være gravid nu og jeg er virkelig træt af at vente og glo TV konstant. Godt der snart er en ende på det her venten.

Ingen af os har haft særlig meget overskud i dag, så menuen til aftensmad stod på fryseretter. Det er sjældent vi tyer til det, men Findus færdigretter er faktisk ret okay i smagen, det er nok ikke lige fordi de rummer særlig meget sund reel mad, men som udvej på en dårlig dag er de en god redning. Det er på ingen måde en reklame, men mere end anbefaling hvis man nu absolut skal spise junk.

Published with Blogger-droid v2.0.3

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...