Tuesday, January 10, 2012

Jordemoder (39+5)

Så skulle jeg endelig til jordemoder igen. Det er jo lidt de dage man går og ser frem til her til slut. Så føles det da som om der sker bare en lille smule.

Jeg var jo lidt spændt på min hovedpine, kvalme, svimmelhed og trykken for bryste jeg har oplevet et par gange den sidste periode. Jeg fik målt blodtryk, som var helt fint og tjekket urinen, som også var helt fint, så jordemoderen mente ikke der var nogen grund til at bekymre sig om svangerskabsforgiftning overhoved. Hvilket jo er dejligt at høre. Jeg har ikke selv været bekymret, men tænkte jeg hellere måtte nævne det for hende. Der kommer jo en del gener her til sidst og det er klart at kroppen har mindre plads til vejrtrækning og bruger mere energi når han er så stor efterhånden. Hun skønnede ham på nuværende tidspunkt til at veje 3800, det samme som den anden jordemoder skød ham til sidste uge, men det er jo meget normalt at de skønner lidt forskelligt. Men mon ikke han kommer til at ligge mellem de 3500-4500 gram når han engang kommer ud. Der var også fin og flot hjertelyd og mit SF-mål ligger nu på 37, det svare ikke helt til den uge jeg er i længere, men mave er også faldet godt langt ned, så det gør nok målet lidt mindre.

Det helt spændende i dag var jo om hun ville lave hindeløsning på mig, men eftersom at jeg først har termin om 2 dage ville hun gerne vente. Det havde jeg sådan set også forventet, så det kom ikke som det store chok. Hun lovede mig dog at lav hindeløsning ved min næste tid på tirsdag, altså om 7 dage og det synes jeg er helt fint, så har jeg ihvertfald noget at se frem til. Min mor har fortalt at hindeløsning satte gang i hendes fødsel, så jeg håber på at det kan sætte gang i min også. Hvis ikke det hjælper skal jeg så ringe ind d. 21 og aftale tid til igangsættelse, som nok bliver omkring d. 23 hvis der er ledig på svangergangen. Men jeg håber nu på at det ikke når så langt, det er jo ofte en lang omgang med igangsættelse, så jeg ville klart foretrække at det bare kom af sig selv.

Så nu står den næste uges tid på afslapning og hygge med manden. Humøret er heldigvis blevet bedre de sidste dage. Det hjælper virkelig bare at kunne sove nogenlunde og at smerterne i min iskias nerve har fortaget sig lidt. Jeg har heller ikke været så plaget af modningsveer de sidste dage. En hverdag med søvn og uden smerter skal man godt nok ikke kimse af her slut i graviditeten.

Her er et billede fra i dag af maven. Mon man rent faktisk kommer til at savne den?


Published with Blogger-droid v2.0.2

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...