Wednesday, January 4, 2012

Hjemmebagte musli boller

Her til eftermiddag fik jeg afprøvet en ny opskrift på musli boller. Jeg faldt over opskriften på en af de blogs jeg følger og fik den modificeret lidt til hvad jeg havde i køkkenet. Hvis i vil se den oprindelige opskrift og den skønne blog kan i se den her:

http://ajnat.dk/wordpress/?p=3796

Dette er hvad min opskrift endte med:

5 dl lunken vand
50 g gær
2 spk sukker
2 spk olivenolie
1 tsk salt
3 dl havregryn
2 dl groft hakkede mandler
2 dl groft hakkede rosiner
9 dl hvedemel

Alle mine mål er for tiden i dl, da vi ikke har nogen køkkenvægt her i Danmark.

Dejen deles op og rulles til 16 boller cirka, alt afhængig af hvor store de skal være og stilles til hævning i 1 time. De bages 5 min på 220 grader og 6-7 min på 200 grader.





Published with Blogger-droid v2.0.2

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...