Tuesday, January 3, 2012

Fødegangen (38+5)

De skide modningsveer begyndte igen i går aftes. Startede med en kraftig murren i underlivet og smerter i lænden. Der var omkring 3-5 minutters mellemrum og de varede 1-2 minutter. De var dog meget skiftende i styrken. Efter 2 timers tid ringede jeg til fødegangen for at høre hvad de mente. De mente der jo nok var noget tid endnu og vi besluttede jeg skulle ringe tilbage en time senere. Det begyndte langsomt at tage til og efter en times tid synes jeg de nev en del og besluttede at køre derind til tjek en tur. Veerne gik selvfølgelig stort set i sig selv igen på vej derind, så da vi kom derind var der næsten intet. Følte mig godt nok noget dum.

Jeg fik kørt strimmel som var helt fint. Jordemoderen mærkede mig indvendig, jeg har kun åbnet mig 2 cm og der er stadig 1,5 cm livmoderhals tilbage. Så kunne jeg ellers ligge der og føle mig som en overpylret førstegangsfødende. Jordemoderen var ellers rigtig sød og sagde det var helt fint jeg var kommet og jeg endelig bare skulle ringe igen. Ellers var det bare at vende snude hjem med en noget skuffet mand der lige troede at nu var det nu.

Jordemoderen skønnede ham til at veje omkring 3700 gram nu, så det bliver spændende at se hvad han vejer når han først kommer ud. Det er jo ikke altid lige let for dem at skønne helt præcist.
Published with Blogger-droid v2.0.2

3 comments:

  1. Så kan der da ikke være længe endnu til han kommer. Krydser fingre :)

    ReplyDelete
  2. Hvor er det spændende, så går der nok ikke alt for lang tid endnu :D

    ReplyDelete
  3. Jeg krydser ihvertfald mine pølsefingre for at han snart melder sin ankomst, men der har selvfølgelig ikke været modningsveer siden. Håber virkelig ikke jeg går 14 dage over :(

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...