Saturday, January 7, 2012

Bog: Kære nye mor

Jeg fik af vide af en veninde at hun var rigtig ked af hun ikke havde læse mere omkring amning og tiden efter fødsel. Hun havde følt sig totalt på bar bund lige pludselig og følte slet ikke at de få dage på hospitalet efter fødslen havde rustet hende nok til at vide hvad der var vigtigt for at få etableret en god amning. Derfor besluttede jeg mig for at låne et par bøger på biblioteket om amning. Jeg låne et par forskellige, men den her er den eneste der fangede mig og som jeg kunne holde ud at læse.

Bogen handler ikke kun om amning, men mere om hele tiden som nye forældre og hvad man kan forvente sig. Den er rigtig godt skrevet med masser af informationer, lidt korte eksempler fra virkelighedens verden og gode råd fra en garvet jordemoder. Jeg synes den er god fordi den ikke prøver at være hellig omkring det at blive forældre, men kommer godt ind i alle de problemstillinger man kan møde. Den fortæller at der jo aldrig er en facitliste for hvad der er rigtigt og forkert og at alle børn er forskellige. Den kommer så med en masse gode råd man kan prøve af og forklarer at ikke alle ting virker på alle børn.

Nu har jeg ikke læst noget andet om børnefamilier eller det at blive forældre, men jeg har været rigtig glad for at have læst bogen og føler mig da ihvertfald lidt bedre rustet til hvad livet efter babys ankomst måske vil byde på.

Bogen hedder Kære nye mor og er skrevet af Gro Nylander.


Published with Blogger-droid v2.0.2

2 comments:

  1. Kunne være at man skulle låne den :)

    ReplyDelete
  2. Den er ihvertfald rigtig god læsning i den sidste ventetid :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...