Sunday, January 15, 2012

Barnets bog / scrapbook

Jeg har hele vejen igennem graviditet skrevet en masse tanker og ting ned og har vidst jeg ville lave en barnets bog. Nu når jeg bare går her og venter på der sker noget overvejer jeg at gå igang stille og roligt. Jeg kan dog ikke rigtig finde ud af hvordan jeg skal lave den. Synes det er lidt kedeligt med dem man køber når nu jeg godt kan lide at være kreativ. Jeg kan bare ikke finde ud af om jeg vil samle både ting om graviditeten, om mor og far som unge og det første år i en bog, eller om jeg vil lave en bog til hver ting. Tænker lidt at en dreng nok ikke har den store interesse i at læse om mors graviditet, så måske jeg skulle lave en bog for sig selv, som jo nok mest er til mig selv. Derudover har jeg længe gerne ville lave et album med billeder af mig og manden som "unge". Der er sket så mange ting siden dengang vi mødte hinanden første gang og jeg synes det er vildt hyggeligt at se tilbage på alle de billeder.

Det næste spørgsmål er hvordan bogen/bøgerne skal laves.

# Skal det laves i hånden med en masse detaljer? vil det kunne holde i længden eller falder det fra hinanden?

# Skal det laves i photoshop på computeren, hvor jeg jo kan være super over kreativ og hvor man kan lave lidt af gangen identitet at skulle have en masse ting frem, men er det personligt nok?

# Skal jeg bare købe et ringbind og lave det i plastiklommer så lillemanden vil kunne kigge i det identitet at ødelægge den, men er det for "koldt" et udtryk.

Hvad siger i?









Billederne er lånt fra Google og er kun til ren inspiration, hvis jeg har overtrådt nogens copyright så sig endelig til.
Published with Blogger-droid v2.0.3

5 comments:

  1. Wauw hvor er den flot! Bliver hun super glad for

    ReplyDelete
  2. Jeg tror jeg ville sætte mig ned og lave det hele i hånden, på den måde bliver det mere personligt og han vil uden tvivl vide når han bliver ældre at det er noget du har brugt meget tid på :-)

    Held og lykke med projektet i hvert fald :-)

    ReplyDelete
  3. Jeg har lavet/er i gang med en scrapbog, som jeg laver i hånden - det er virkelig hyggeligt men også meget tidskrævende :) Selve omslaget har jeg købt i en hobbyforretning og så er den fyldt med nogle særlige plastlommer, som man kan købe ekstra af, og som ikke bliver slidt. Men hvis du vil have den personlig, synes jeg også, at du skal lave den i hånden :)

    ReplyDelete
  4. Danagonia: det er desværre ikke min scrapbog på billederne, men ren inspiration :)

    Tanja: jeg synes simpelthen også de er så smukke når de er håndlavede. Der er noget helt specielt over noget man selv har siddet og nørklet med :)

    Simone: beslutningen må være at den bliver lavet i hånden. Har du eventuelt billeder af den bog du er igang med, ville gerne se hvordan det ser ud med plastiklommer. Det er jo trods alt ret praktisk og holdbart :)

    ReplyDelete
  5. Ja - jeg kan da helt sikkert lige tage nogle billeder af den og poste - et øjeblik ;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...