Monday, January 2, 2012

2011 // 2012

Nytår er jo en af de tidspunkter på året hvor der reflekteres lidt ekstra over livet og det har også ramt mig. Det er tiden hvor der ses tilbage på året der gik og året der venter.

2011 var året hvor vi flyttede til Spanien.
Det startede nok faktisk i 2010, da vi efter en lang kamp endelig blev gravide med ønskebarnet. Desværre gik graviditeten til grunde lige inden nakkefoldsscanningen. Det var et virkelig hårdt slag for mig og en smerte psykisk jeg aldrig tidligere har prøvet. Det satte et stort spøgsmålstegn ved vores kamp for at få et barn og vi skulle træffe et valg om vi ønskede at fortsætte eller stoppe. Vi var begge to tappede for kræfter og parforhold sat på prøve. Vi tog derfor det sværeste valg længe og satte en stopper for projekt baby. Vi besluttede os for at 2011 skulle være vores år, vi skulle finde hinanden igen, nyde livet, gøre hvad der passede os og finde den ubekymrede glæde frem igen.

Vi tog derfor på meget få måneder beslutningen om at sælge alt og flytte til Spanien, som vi længe havde drømt om. Vi sagde vores lejekontrakt op i Danmark i nov 2010 med 3 måneders opsigelse. Rejste i dec 2010 til Spanien  og fandt ved alt held drømme lejligheden. Skrev under på lejekontrakt en uge senere. Tog hjem hele januar og solgte alle møbler og ting, pakkede resten af vores hjem ned i 30 flyttekasser og slut januar rejste vi afsted med vores to katte og to kufferter på vej mod vores nye liv. Jeg får helt kuldegysninger når jeg tænker tilbage på de første dage da vi sad på terrassen og kiggede på hinanden identitet nogen ide om hvad fremtiden ville bringe eller hvordan det hele mon skulle gå. Det var nogle fantastiske måneder hvor vi langsomt byggede vores liv op igen sammen og startede på en frisk. Der har været virkelig mange bump på vejen og modstand undervejs, men vi er gået igennem det sammen og det har været en skøn, ubeskrivelig og positivt skræmmende oplevelse. Vi fandt virkelig hinanden som par, nød tiden med vores venner, stiftede nye bekendtskaber, nød livet og fik skabt grundstenene for vores nye fremtid sammen.

Slut maj 2011 var måneden hvor alting pludselig blev rystet fuldstændig fra hinanden igen. Jeg stod med endnu en positiv graviditetstest. Denne gang fuldstændig og aldeles uplanlagt. Det kom som et kæmpe chok for os begge to at jeg pludselig efter så mange års kamp var blevet naturlig gravid. Jeg var lige startet på arbejde 3 dage tidligere og jeg var allerede så dårlig af graviditeten at jeg ikke kunne passe mit arbejde ordentligt. Her stod vi så, startet på et helt nyt liv med alt den usikkerhed det medfører. Vi skulle jo gerne have brugt det første års tid på at falde på plads og få et stabilt liv på benene inden der skulle snakkes om baby igen. Men sådan ville skæbnen det åbenbart ikke og vi måtte forberede os på en noget anderledes fremtid end vi lige havde gået og planlagt.

Vi var selvfølgelig lykkelige over at vente os en lille ny, men ovenpå den mislykkede graviditet året inden troede vi på ingen måde på det ville ende godt. De næste måneder gik med at manden knokle igennem på jobbet og fik rigtig stor succes i Spanien. Jeg fik mig et deltidsarbejde med at passe børn fordi jeg var så dårlig og vi klarede os igennem sommeren, som er højsæsonen i Spanien.

Slut August var det tid til MD scanningen. Til trods for vi havde fået fine tal til nakkefoldsscanningen var vi begge ret nervøse for denne scanning. Ville vores barn mon fejle noget, var alting stadig okay, var der nogle misdannelser. Scanning gik heldigvis helt perfekt og alting car fint. Vi fik bekræftet at det blev en lille dreng og det var først nu vi rent faktisk begyndte at tro på der var en chance for at vi ville få et barn ud af denne graviditet.

Oktober rejste vi hjem til Danmark på visit for at være sammen med familien i den sidste tid af graviditet og under fødslen. Det har været svært at forlade vores liv i Spanien i så lang tid, men dejligt at kunne bruge en masse tid sammen med familien og selvom det er hårdt at være væk fra vores hjem, ved jeg at det bliver fantastisk at dele øjeblikket når han kommer til verden med vores familier.

Nu er året omme og jeg har kun 11 dage til min termin. Det er helt utroligt hvad 2011 har budt på af forandringer og jeg kan næsten ikke vente med at se hvad 2012 bringer med sig af nye glæder, udfordringer og oplevelser.


Published with Blogger-droid v2.0.2

2 comments:

  1. hvor lang tid tog det dig at blive gravid? jeg står i samme situation.

    ReplyDelete
  2. Det tog os 2 år og 6 inseminationer at blive gravid første gang. Vi mistede så slut august 2010 og maj 2011 stod vi med en positiv test helt uden behandling. Det var en sindssyg hård kamp og de år det stod på fyldte det næsten alt.

    Hvilken situation står i i?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...