Sunday, December 25, 2011

Juleaften

I dag var jo den store dag - Juleaften. Tænk at december måned er fløjet fra os på så kort tid. Jeg synes ikke det er mere end et par dage siden vi pyntede op til jul og at det var første søndag i advent og nu er julen pludselig helt overstået og der er igen et helt år til det er jul igen. Det er egentlig noget underligt noget at vi går i så lang tid og forbereder os på en enkelt dag.

Vi har haft en rigtig hyggelig dag sammen med mine forældre, bror, farmor, svigerforældre og selvfølgelig manden. Vi har jo været samlet en gang før til jul, så jeg var sikker på det nok skulle gå godt, men det er nu altid dejligt at mærke når stemningen er god. Vi spiste både and og flæskesteg, med 2 forskellige sovse, brunede kartofler, hvide kartofler og rødkål. Det var helt sikkert ikke mad der manglede. Bagefter fik vi ris a la mande med kirsebær sovs, som svigermor havde lavet en kæmpe option af og puttet mandlen i den store skål. Det var en virkelig god ris a la mande, men vi måtte desværre give op i jagten på manden og hive et par terninger frem istedet. Efter alt maden flyttede vi ind i stuen og fik kaffe og konfekt. Der var dog ikke den helt store appetit tilbage længere, så resten af konfekt må smage imorgen.

Og så var der selvfølgelig gaverne. Hold da op der var mange synes jeg. Specielt til mig og miniputten. Jeg synes jeg blev ved med at pakke gaver op og jeg har virkelig fået nogle vildt gode gaver og kun ting jeg virkelig har ønsket mig og som jeg virkelig kan bruge. Jeg er nok nødt til at dele alle gaderne op på et par indlæg, så det ikke virker alt for voldsomt.

Her får i lige et lille billede af det smukke juletræ, der er pyntet med julepynt fra mandens farfar. Noget af julepynten er endda endnu ældre og det er en kæmpe tradition hvordan juletræet pyntes.


Published with Blogger-droid v2.0.2

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...