Wednesday, December 14, 2011

Jordemoder og fødselsforberedelse (35+5)

Vi har her til eftermiddag været til jordemoder endnu en gang. Hun er virkelig sød vores jordemoder og god at snakke med. Jeg fik fortalt min nervøsitet for akut kejsersnit og at man så skulle være adskilt fra sit barn. Men det var ikke noget problem, da de ofte lader en være sammen med både far og baby hele vejen igennem. Derudover fik vi lige kort skrevet ind at jeg gerne vil have smertelindring. Epidural - ja tak. Dog ikke morfin, da jeg normalt bliver ret dårlig af det og vil helst undgå at kaste op i lange baner samtidig med at have veer.

Lillemanden blev selvfølgelig også tjekket. Jordemoderen skønnede ham til at veje 2900 gram, hvilket vist er helt fuldstændig normalt. Hun sagde at hun regnede med han ville blive en helt gennemsnitlig størrelse til terminen, omkring 35-3600 gram. SF-mål, urinen og blodtrykket var alt sammen helt fuldstændig normalt, så det er jo dejligt.

Efter jordemoderen var der lige lidt ventetid inden vi skulle til fødselsforberedelse, men det gik nu ret stærkt. Foredraget blev holdt i et auditorium på hospitalet og fungerede rigtig godt. Det var en læge og jordemoder der holdt foredraget og de var virkelog friske og søde i deres forklaringer. Jeg var ret overrasket over hvor mange mænd der faktisk var med og var selvfølgelig vildt glad for min egen mand gad tage med. Det var faktisk lidt ham selv der mente det nok var en god ide for os at tage til så vi vidste bare lidt om hvad der skulle foregå og hvad vi kunne forvente. Der var rigtig mange fine informationer og det var rart lige at få gennemgået fødselsforløbet ordenligt.

Published with Blogger-droid v2.0.1

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...