Wednesday, December 28, 2011

Jordemoder (37+5)

I går var vi endnu engang til jordemoder. Det var en vikar denne gang, så jeg var lidt spændt på hvordan hun var. Hun var nu rigtig sød og vi fik en kort snak om mine smerter i lænden og ballen. Jeg havde inden da søgt lidt på nettet og fundet frem til at det nok var min iskias nerve der har sat sig i klemme. Jordemoderen kunne desværre kun fortælle at der ikke var så meget at gøre ved det. Jeg kunne købe en nubret massagebold i matas og ligge mig med ballen på den eller jeg kunne forsøge mig med kulde eller varme. Så nu må vi se om der er noget af det der virker og ellers så må vi jo bare håbe på at miniputten melder sin ankomst snart.

Jeg fik målt blodtryk, som var fint som altid og der var intet at komme efter i urinen heller. Mini i maven blev igen mærket og hun kunne også konstatere at han står helt fast med hovedet, ligger med ryggen i højre side, numsen mod mine ribben og fusserne i venstre side. Jordemoderen skød ham til at veje 3400 gram og mente at han omkring terminen ville komme op på de 4 kg. Jeg har fået ny tid igen om 14 dage og så må vi se om han er ved at være klar til at komme ud der.
Published with Blogger-droid v2.0.2

3 comments:

  1. Jeg havde også problemer med min iskias nerve i ballen under min gravidtet, og her hjalp den nuprede bold mig. Det er faktisk rigtigt dejligt at sætte sig på den og køre lidt rundt på ballen.

    Ellers kan lidt udstrækning hjælpe. Jeg havde størst glæde af at stille mig foran spisebordet, lægge benet op på bordet og trække tæerne ind til maven, for derefter at lægge overkroppen ned mod bordet. På den måde strækker man langt ind i ballen.

    Håber det kan afhjælpe lidt:-)

    ReplyDelete
  2. Jeg må sende manden ned efter sådan en bold imorgen. Ville være dejligt hvis jeg kunne få løsnet bare lidt op i spændingerne. Det med benet på bordet tror jeg nok jeg må opgive. Kunne godt forestille mig det ville strække godt ud, men med den kæmpe mave i vejen er jeg bange for jeg pludselig styrter. Hehe

    Gik dit væk med det samme efter fødslen?

    ReplyDelete
  3. Det blev i hvert fald bedre umiddelbart efter fødslen. Men jeg huskede også at lave ovenstående strækøvelse flere gange om dagen.

    Jeg kan dog stadig være lidt øm i ballen, hvis jeg har gået meget eller har løftet på noget tungt. Men det er slet ikke så slemt som under graviditeten.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...