Thursday, December 8, 2011

5 uger tilbage (35+0)

Det er egentlig utroligt så hurtig tiden går. Det føles som om tiden snegler sig afsted i hverdagene, men alligevel synes jeg pludselig vi kommer tæt på terminen.

Idag er virkelig en fantastisk dag. At det er lykkes mig at holde på vores lille mini indtil nu og jeg føler endelig jeg kan ånde lettet lidt op. Jeg så jo helst at han bliver derinde minimum 14 dage endnu, men jeg er nu endelig nået dertil hvor jeg ikke længere er nervøs hvis fødsel pludselig går igang. Jeg ved nu at han nok skal klare den og det er så befriende at vide. Der er stadig masser af liv i ham derinde og han tumler rundt hele dagen og natten. Det er nok mest mig der lider. Jeg synes godt nok graviditeten er ved at tære på mig. Alt den ekstra vægt er virkelig tung at slæbe rundt på efterhånden. Jeg sover vildt elendigt om natten og halsbranden er stadig en tro følgesvend.

Igår da jeg lå og hvilede mig om eftermiddagen vågnede jeg pludselig med virkelig mange smerter i lænd, ryg og ned i benet. Det føltes som kraftige menstrations smerter og de bed virkelig til omme i lænden, over maven og ned i benet, dog mest i venstre side. Jeg prøvede at ligge og slappe af og hvile lidt, men det kunne slet ikke lade sig gøre. Fik ringet til svangregangen og fik besked om at det kunne være mange forskellige ting, men jeg skulle tage en panodil eller lægge mig med en varmepude og hvis det blev til veer måtte jeg ringe igen. Det vil jo på nuværende tidspunkt ikke længere gøre noget for at stoppe en fødsel, så nu er det altså nu hvis veerne kommer. Det gik heldigvis i sig selv igen efter et par timer, så det er nok bare kroppen der er ved at gøre sig klar til det store slag.

Det er noget underligt noget at tænke på om han måske er kommet til verden til jul eller nytår eller først til januar. Vi har ikke lagt nogle faste planer for nytåret endnu, af hensyn til at vi jo ikke ved hvordan det hele ser ud om et par uger.

Det er virkelig spændende efterhånden. Jeg er spændt på hvad jordemoderen vurdere han vejer på tirsdag og på at komme til fødselsforberedelses kursus. Det er nok ved at være på tide vi bare ved lidt om hvad der skal foregå.

Her er et par billeder af maven fra her til eftermiddag. Jeg føler den vokser helt vildt, men synes ikke det syner af så meget på billederne.

Published with Blogger-droid v2.0.1

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...