Saturday, November 19, 2011

Svangregangen igen (32+2)

Så måtte vi sørme endnu engang en tur på svangregangen og blive tjekket.

Det startede igår aftes da jeg begyndte at få en del plukkeveer ved en 24-tiden. Jeg tænkte egentlig ikke videre over det og var sikker på det nok bare gik væk af sig selv. Efter en times tid mere begyndte jeg at holde lidt øje med hvor tit de kom og synes de begyndte at nive godt nogle af dem. Da jeg havde taget tid mellem dem i en halv times tid og jeg kunne se de kom med ca 2,5 - 4 minutters mellemrum begyndte jeg at blive lidt nervøs. Jeg kunne mærke de begyndte at trække lidt om i lænd og ved en 3-tiden ringede jeg til jordemodercentret og de sagde at hvis de ikke gik væk indenfor en halv times tid, ville de helt sikkert ville have jeg skulle komme ind. Plukkeveerne blev ved og der var ikke rigtig andet for end at køre en tur derind.

Vi kom derind og fik kørt strimmel hvor de sagtens kunne se mine plukveer var ret kraftige og regelmæssige. Lillemanden tonsede rundt og sparkede løs. Han er virkelig ikke meget for at have de der målere på sig. Men alting så umiddelbart fint ud med hjertelyd og aktivitet. Jordemoderen undersøgte mig og havde svært ved lige umiddelbart at vurdere min livmoderhals så hun tilkaldte lægen der lige skulle scanne mig. Der gik ikke længe før lægen kom og jeg blev scannet. Han tjekkede lige lillemanden, som så helt fin ud og var aktiv som han plejer. Derefter scannede han livmoderhalsen som heldigvis var helt lukket og stadig var 3 cm. Puh. Kæmpe lettelse. Det betyder at min afslapning og det at være sengeliggende virkelig har hjulpet og at alting stadig er fuldstændig intakt og indenfor normalen til trods for alle mine plukkeveer. Læge og jordemoder mente ikke der var bogen grund til at jeg blev der når alting var så fint og mine plukkeveer var stilned en anelse af. Så klokken 6 var vi hjemme under dynen igen og med ro i sindet. Nu skal han bare blive derinde i 4 uger endnu gerne. Men hvem ved, måske det ender med jeg går helt til terminen.
Jeg har stadig en del plukkeveer idag, men ikke nogle der gør ondt eller er regelmæssige, så jeg tror bare at jeg er nødt til at forberede mig på at det kommer til at være sådan her det sidste stykke tid.

Published with Blogger-droid v2.0.1

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...