Tuesday, November 15, 2011

Jordemoder (31+5)

Idag har vi været tidligt oppe for at komme til jordemoderen. Ja for os er tidligt altså kl 8 om morgenen. Vi er jo vant til den spanske livstil og falder hurtigt ind i nogle rutiner om at være længe vågen om natten og stå senere op, så når man først er faldet i søvn kl 3 er det tidligt at skulle op kl 8.

Det var en virkelig en sød kvinde. Det er jo altid spændende at møde sin jordemoder for første gang. Vi fik snakket om alle de ting jeg havde gået og spekuleret på. Først og fremmest er der ingen grund til at jeg bliver scannet med livmoderhalsen. Så længe mine plukveer er stilned så meget af som de er tyder det på at min 110% afslapning hjælper. Hun sagde at når jeg når til 34 uger kan jeg begynde at gå ture stille og roligt og efter uge 36 kan jeg bare give los og knokle derudaf, for så er det helt okay at fødslen går igang. Jeg satser stadig på at han kommer omkring 37 uger. Derudover skulle jeg ike bekymre mig om lungemodner endnu. I og med min.livmodehals var omkring de 3 cm sidst og at det er helt inde for normalen ville de ikke give mig noget, da mine chancer for at gå til fuldbåren er ret store. Og hvis uheldet skulle være ude og jeg går i fødsel inden kan de for det meste give vestoppende medicin og holde fødsel tilbage i 24-48 timer, som er nok til at lungemodneren når at virke.
Næste bekymring var hvor hurtigt man bliver sendt hjem fra hospitalet og det skulle vi heller ikke bekymre os om. Som førstegangsfødende får man lov til at blive på hospitalet i 2 døgn sammen både mor og far og de sørger for at hjælpe en igang med amningen mens man er der. Det var jo også en af mine spørgsmål. Nemlig omkring amningen. Jeg vil jo SÅ gerne amme og vil rigtig gerne vide lidt mere om hvordan man kommer ordenligt fra start, da jeg har læst at det ikke altid er helt så lige til som man forestiller sig. Der er et forældreforberedelseskursus som manden rigtig gerne vil på en gang om måneden så vi kan få lidt mere af vide om hvad det er vi kan forvente og han føler sig vist ret usikker og uvidende omkring det hele og hvordan tiden efter bliver. Så det må vi se hvornår vi kan komme til.
Vi fik ihvertfald svar på alle de tanker og spørgsmål vi havde og det var virkelig fint. Derudover blev lillemanden selvfølgelig mærket og han var fint akiv, fint hjertelyd og fin størrelse. Han blev skudt til 1700 gram nu, som vist er totalt middel og han vender med hovedet nedad stadig, men stå ikke fast endnu, hvilket også er helt fint, da der jo gerne må gå en 4 ugers tid endnu inden han kommer ud.

Her fåi lige et billede af dagens vom.

Published with Blogger-droid v2.0.1

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...