Thursday, October 20, 2011

Maven og 3. trimester (28+0)

Så nåede vi sørme til trejde og sidste trimester. Det er jo helt vildt som tiden er fløjet afsted. Tænk at jeg idag er 7 måneder henne og har en lille bassemand i maven der holder mig vågen om morgenen med alt hans tumlen rundt. Det er så syrrealistisk at tænke på at vi har prøvet at blive gravide så længe, forsøgt med 7 x inseminationer, været tæt på at starte på reagensglasbehandling, mistet et barn i uge 10 sidste år og nu pludselig står vi her. Helt fuldstændig uplanlagt, da vi endelig lagde planerne om børn lige nu på hylden og tog springet med at flytte til Spanien. Livet er virkelig noget underligt noget og nogle gange kan det være skræmmende at vide hvor lidt vi på nogle områder selv kan påvirke eller bestemme. Nogle gange i livet er man bare nødt til at følge med strømmen, prøve så godt som muligt at træffe de rigtige valg og ellers forsøge at forene os med hvor livet bringer os hen.
Der har været rigtig mange svære tider gennem vores 6 år sammen, men også rigtig rigtig mange gode og det glæder mig hver eneste dag at vi er kommet igennem dem sammen og har holdt sammen til trods for de knubs vi har fået undervejs. Og nu står vi overfor den næste store udfordring i vores forhold og liv - at skulle blive forældre. Det er tydeligt at mærke at vi begge to tænker mere og mere over det jo tættere vi kommer på terminen. Der melder sig rigtig mange tanker omkring fremtiden, opdragelse og forholdet og heldigvis får vi snakket en masse om alle tingene. De fleste siger man aldrig kan forberede sig på hvordan det bliver at blive forældre, men jeg bilder mig selv ind at hvis vi kan tale om tingene sammen også efter han er født er vi et godt skridt i den rigtige retning.
Jeg forsøger også at forberede mig selv på at give slip på kontrollen og at intet bliver som forventet. At alting garanteret bliver fyldt af kaos, usikkerhed og forvirring, men et godt kaos. Et kaos fyldt med nogle af de største glæder vi kommer til at oplve også. Hvis bare vi holder sammen kan vi klare alt.

Her er dagens mavebillede, der fra nu af også bliver forfra. Det er dog svært at se den store forskel forfra synes jeg, men gad vide om det ikke kommer på et tidspunkt.



Published with Blogger-droid v1.7.4

1 comment:

  1. Nogen gange tror jeg bare at det hjælper, at man ikke går og stresser over tingene :) Men dejligt at det endelig er lykkedes for jer.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...