Monday, October 24, 2011

Shopping - Vinterjakke

Jeg har længe gået og spekuleret på hvad jeg skulle gørr her vinteren over med den voksende mave og de faldende temperaturer. Jeg kan ikke så godt lukke min tykke jakke længere og min korte læderjakke som altid bare er åben er også ved at være for koldt. Derfor smuttede jeg idag en tur i H&M med min mor idag for at se på hvad de havde af ventetøj. Jeg manglede både en amme-BH, et par jeans leggings som jeg rent faktisk kan holde ud at have på længere tid af gangen og så selvfølgelig en vinterjakke jeg kunne passe. Jeg fik købt mig et par vildt lækre jeans leggings i sort jeans strech stof fra deres MAMA kollektion til kun 179 kr. Der var mange forskellige, men de her var klart dem der sad bedst og selvom jeg ikke er meget for de størrelser jeg efterhånden er oppe i, så må jeg jo bare leve med lidt endnu at kroppen ændre sig under graviditeten. Jeg prøvede også deres amme BH'er i H&M, men det nyttede ingenting. Jeg ville gerne have en uden bøjler i, en som jeg kan sove med også, men dem de havde var meget små i størrelsen og sad nærmest og gnavede i stropperne, så det måtte jeg opgive. Vi gik i stedet en tur i Hunkemöller hos en meget sød pige som fandt ud af hvilken størrelse jeg skulle op i og fik fundet frem til den rigtige BH til mig. Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke er voldsomt begejstret for mig selv i amme BH'er - Altså jeg VED jo godt at de ikke skal være sexede og pæne, men praktiske. Meeeen jeg synes godt nok de gør det værste for min krop og bryster. De bliver noget kedelige at se på og man kan jo nærmest ikke have nogen form for udskæring på i de hersens BH'er. Men nu har jeg i hvert fald en til at starte med som jeg kan bruge derhjemme indtil fødslen også og så må jeg se om jeg ikke kan opstøve nogle lidt pænere modeller et sted.

Jeg synes ikke deres MAMA-kollektion af vinterjakker var vildt imponerende, de havde faktisk kun en enkelt model, som var af uld og ikke særlig tyk. Den var ellers meget pæn i faconen, men det nytter ikke noget hvis den ikke er varm nok.

Jeg faldt dog over denne model, som godt nok ikke er en decideret ventejakke, men det var en af dem der sidder pænest. De første billeder er af hvordan jakken ser ud på modellen på H&M's hjemmeside og de sidste to er hvordan den sidder på mig. Jeg er stadig meget i tvivl om jeg synes den er rigtig pæn på mig jakken. Jeg føler jeg ser ret stor og tyk ud i den, men det er jo nok svært at undgå når man skal finde en tyk og varm jakke som også skal kunne indeholde den store mave. Jeg har købt den i str 44!!! Det er jo en helt vild stor størrelse, men der er jo nødt til at være godt med plads til maven. Jeg tror dog lige jeg tar ned forbi imorgen og prøver en størrelse 42, bare lige for at se hvordan den sidder, jeg ville gerne have den sad mere til oppe for oven og ikke fik mig til at se så bred ud over brystet og skuldrene.

Jeg hører meget gerne på forslag til gode ventejakker til en god pris - gider ikke betale for meget når jeg kun kan bruge jakken i ca. 3 mdr endnu.



Published with Blogger-droid v1.7.4

3 comments:

  1. Jeg synes at den er rigtig fin til dig :)

    ReplyDelete
  2. Synes den er rigtig fin! Og et godt råd fra en højgravid der også har måtte finde alternativer til vinterjakken det er at beholde den store str. Maven vokser rigtig meget fra nu af og til du skal føde! Så hellere tage den store str, maven skal nok vokse så den sidder fint hele vinteren og ellers ender du med at den ikke kan lukke når det bliver december..:-) Jeg taler af erfaring..:-)

    ReplyDelete
  3. Annette: tak :) det fik mig lige overtalt til at beholde den.

    Anonym: jeg har besluttet mig for at beholde størrelsen, han mangler trods alt stadig at tage 2 kg mere på, så mon ikke du har ret i at maven vokser en del endnu :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...