Thursday, October 27, 2011

Lægen (28+6)

Som tidligere skrevet var jeg en tur ved lægen idag til det som jo nok må regnes for min 25-ugers undersøgelse. Godt nok ret meget forsinket. Men okay, jeg var jo kun dernede for at få oprettet min vandrejournal i Danmark, så jeg kunne blive henvist til en jordemoder. Fordi vandrejournalen jo skulle laves fra start af skulle vi udfylde en masse af standart spørgsmålene - om man drikker, ryger, fejler noget, arvelige sygdomme, allergier og hvad der ellers er. Jeg kunnr jo pænt svare nej til det hele og kun fortælle at graviditeten jo indtil videre er gået fuldstændig efter bogen og alt har været helt normalt. Jeg fandt også ud af at man i Spanien faktisk bliver testet for en del flere ting og har en del flere samtaler og ekstra scanninger. Det er jo kun dejligt og jeg synes jo det har været et rigtig positivt forløbbi det spanske sygehusvæsen.

Jeg fik tjekket blodtrykket, som var lidt lavt. Blodsukker som var helt normalt og blodprocent som også var ret lav. Det betyder at jeg virkelig skal til at tage mig sammen med at tage mine jern-piller og at det nok er en af årsagerne til jeg er så træt for tiden. Lægen sagde at jeg skulle op på at have ca 100mg jern om dagen og da jeg så kom hjem og tjekkede mine gravijern indeholder de kun 40mg prf kapsel. Det vil sige jeg kun har fundet under halvdelen af hvad jeg skal bruge og så har jeg måske kun husket dem 5 ud af 7 dage om ugen. No wonder jeg er lidt tappet for energi for tiden. Men okay, altid dejligt at have en forklaring og at det er noget der kan rettes op på. Jeg kom også lige en tur på vægten. Hold da helt fast. Sidste gang jeg var ved jordemoder i Spanien sagde vægten jo +5,5 kg hvilket hun jo synes var alt for meget og siden da er min vægt altså lige steget med +6 kg. Det vil sige jeg i alt er oppe på +12 kg ca. Godt det ikke var min spanske jordemoder der så det for så havde jeg da nok fået skideballe. Jeg synes jo ikke jeg spiser forkert eller at jeg føler jeg er blevet mega tyk. Min mave vokser helt vildt og jeg kan tydeligt mærke at den tynger mere fra uge til uge, plus at mine bryster er blevet helt enorme. Men altså, at jeg har taget 12 kg på det forstår jeg godt nok ikke. Havde regnet med at tage 10 kg på under hele graviditeten, men det kan jeg vist godt vinke farvel til. Men sådan må det bare være. Jeg føler ikke at jeg er voldsom fed og kan stadig komme i mine før gaviditetsbukser, så vægten må altså bare sige det den siger. Så længe lillemanden har det godt og er sund og rask. Det bliver dog lidt spændende at se hvad jordemoderen skønner ham til at veje, om han er en ordenlig basse er bare ganske normal.

Published with Blogger-droid v1.7.4

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...