Wednesday, October 19, 2011

Lægen (27+6)

Da jeg kom hjem til Danmark tog jeg jo med det samme en tur på den lokale kommune og blev tilmeldt folkeregistret igen så jeg kunne komme ind i sundhedssystemet hurtigst muligt hvis der pludselig blev noget. Jeg ringede så til borgerservice slut sidste uge for at høre hvornår jeg kunne forvente at få mit nye sygesikringskort. Der kunne godt gå op til 14 dage, men den rare dame ville sende mig et midlertidigt kort så jeg kunne komme til lægen og få startet min vandrejournal.
Så igår fik jeg ringet til lægen og bestilt tid til lægen. Den ene læge var dog på kursus og den anden syg så jeg kunne først få en tid til på onsdag, men tiden går jo også hurtigt så det er helt fint. Når jeg så har fået lavet vandrejournal kan lægen lave en henvisning til jordemoder og jeg kan så få min tid. Jeg håber de kan presse mig ind så jeg måske kan nå at få et lidt forsinket 28 ugers tjek hos jordemoderen. Jeg er jo lidt spændt på at snakke med en dansk jordemoder og høre om hvad de har af fødselsforberedelse der hvor jeg høre til og så glæder jeg mig helt vildt til at få skønnet vægten på lillemanden.
Published with Blogger-droid v1.7.4

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...