Friday, October 28, 2011

Halsbrand og mandler (29+1)

Det er efterhånden en måneds tid siden jeg begyndte at få halsbrand. Jeg har aldrig nogensinde haft det før i mit liv og må indrømme at jeg altid har tænkt - hvor slemt kan det være. Men hold da op, jeg fik mig da noget af en overraskelse. Man skulle tro det bare var lidt irriterende og så kom glemte man det ellers, men det er jo virkelig generende. Jeg fik det fuldstænfig som lym fra en klar himmel en aften da jeg lå i sengen. Jeg kunne bare smage og mærke den der mavesyre der kom op i min hals og det føltes som om det hele næsten ætsede inde i min hals. Hver gang jeg prøvede at ligge mig ned blev det kun værre og hverken vand, saft, mad eller sodavand tog det. Jeg var så sindsyg træt og kunnr bare på ingen måde ligge ned og hvile. Til sidst da klokken blev 3 om natten måtte jeg frem med google og se hvad der fandtes af råd derude, jeg måtte simpelthen bare prøve et eller andet. Jeg læste sider op og ned med forklaringer og husråd. Jeg besluttede mig for at prøve mandler, mælk og kakao - det var lige hvad vi havde i hjemmet og hvad folk anbefalede. Og sørme så, efter et par ordenlige håndfulde mandler skyllet ned med iskold mælk kunne jeg få det nok væk til at jeg kunne falde i søvn. Det var der stadig næste dag og jeg fik spist mig gennem en virkelig stor mængde mandler. De efterfølgende dage spiste jeg mandler sammen med et glas mælk hver gang jeg kunne mærke noget var på vej og siden der har jeg faktisk kunne holde min halsbrand nogenlunde i skak ved at proppe mig så snart jeg mærker det mindste på vej.

Der findes helt sikkert en masse gode råd derude og måske det ikke hjælper på alle. Men for mig er mandler og mælk virkelig det bedste råd jeg længe fandt frem til.

Published with Blogger-droid v2.0

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...